امانی:

مدرسه های آینده و آموزش ها از جنس دیگری خواهد بود

شیراز(پانا)-دبیرکل شورا عالی آموزش پرورش کشور بیان کرد: در اداره کل آموزش و پرورش فارس، افرادی که بیشترین دغدغه یادگیری را دارند، بانی برگزاری این همایش و برنامه شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۸۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه های آینده و آموزش ها از جنس دیگری خواهد بود

محمود امانی تهرانی صبح امروز در همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا در شیراز اظهار کرد: در کمیته علمی همایش هر دوشنبه ۱۰ جلسه رسمی داشتیم تا در نهایت ۱۵ محور همایش آموزش در دوران همه گیری کرونا شکل گرفت.
به گفته ی امانی تهرانی، محور فرصت‌ها چالش‌ها و دستاوردها با ۵۶ مقاله بیشترین آمار مقالات را به خود اختصاص داده است که این آمار ۲۰ درصد از مقالات رسیده است.
او افزود: سه استان برتر در خصوص حضور در این برنامه استان های فارس ، اصفهان و تهران از نظر تعداد مقالات ارسالی انتخاب شده اند.
دبیر کل شورا عالی آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه بعد از یک‌سال ما پذیرفتیم که کرونا امری نیست ک بیاید و پس از اتمام همه چیز به روال عادی بازگردد، گفت: مدرسه های آینده و آموزش ها از جنس دیگری خواهد بود.
او تصریح کرد: ما باید تجربیات این یک‌سال را سرمایه کنیم و وارد حیطه های جدید شویم.
امانی ادامه داد: این عرصه جدید نیازمند پژوهش‌هایی از جنس مورد نیاز آموزش است.
او اضافه کرد: در بستر شاد سفره گسترده ای بوجود آمده است که معلم‌ها تدریس خود را در کانال‌ها و گروه‌ها می‌گذارند و این فضا به روی تمامی علاقمندان گشوده است.
دبیرکل شورا عالی آموزش و پرورش کشور با تاکید بر اینکه در مدیریت آموزش و پرورش از سطح کلاس تا سطح عالی نیازمند یک‌بار تجدید عهد و بازنگری اساسی هستیم، اضافه کرد:
نقش مدیر و دبیر، نوع یادگیری دانش‌آموز، مدرک تحصیلی دبیر در دوره جدید باید بازنگری شود‌.
همایش ملی آموزش در دوران کرونا به میزبانی فارس در تاریخ سیزدهم و چهاردهم اسفند، روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در شیراز برگزار می‌شود.
محورهای این همایش شامل، فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهای تربیت رسمی در فضای مجازی در دوران کرونا، شیوه‌های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی با تاکید بر آموزش در شبکه ملی شاد، آسیب شناسی برگزاری آموزش‌های مجازی از طریق شبکه ملی شاد، راهکارهای توسعه حرفه‌ای معلمان در بستر آموزش مجازی در دوران کرونا،چگونگی ایجاد شبکه‌های تعاملی معلمان به منظور ارتقای مهارت های حرفه ای آنها در فضای مجازی ،برنامه ریزی درسی طراحی آموزش در دوران کرونا است.
در این همایش 18 مقاله و 4 تجربه زیسته برای سخنرانی و 125 مقاله و 31 تجربه زیسته به صورت پوستر برگزیده شده است.

خبرنگار: ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار