با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛

برگزاری آزمون‌های حضوری المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال1400 امکان‌پذیر شد

زنجان (پانا) - برگزاری مرحله اول آزمون‌های‌ المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال 1400 از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تعیین تکلیف شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آزمون‌های حضوری المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال1400 امکان‌پذیر شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با پیگیری‌های مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مساعدت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امکان و اجازه برگزاری آزمون‌های حضوری المپیاد علمی دانش‌آموزی 1400 فراهم شد.

زمان جدید برگزاری آزمون‌ها هنوز قطعی نشده است اما با اعلام تعیین بازه زمانی دقیق آن تمامی داوطلبان شرکت‌کننده به‌صورت هماهنگ باهم در سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

این مرحله از المپیادهای علمی دانش‌آموزی در ١٢ رشته شامل؛ ریاضی، شیمی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، ادبی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و علوم زمین برگزار خواهد شد و به‌طور میانگین در هریک از المپیادها به‌طور متوسط 6 هزار داوطلب دختر و پسر باهم رقابت می‌کنند.

بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری در فضای آزمون شامل؛ استفاده از ماسک، در نظر گرفتن فاصله ٢ متری هر دانش‌آموز از همدیگر، تهویه ساعت‌به‌ساعت هوا و بهره‌گیری از ظرفیت سالن‌های ورزشی، نمازخانه و... مدارس به‌منظور تحقق فاصله‌گذاری ‌اجتماعی در زمان برگزاری آزمون مورد تأکید قرارگرفته است.

شایان‌ذکر است، پیش‌ از این اعلام‌شده بود، زمان برگزاری آزمون‌های المپیادهای علمی ١۴٠٠ به دلیل شرایط شیوع بیماری به تعویق می‌افتد و تغییر وضعیت مشروط به مجوز ستاد مدیریت کرونا شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار