صدور پیام معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل زنجان به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی

زنجان ( پانا )- معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل به مناسبت هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی پیام صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
صدور پیام معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل زنجان  به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ، پیام معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هوالذی بعث فی الامیین رسولا منهم یتلوا علیهم آیاته ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین( جمعه. ۲)

۸ اسفند روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی فرصتی است تا موضوع تربیت و پرورش دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت در بین آحاد مربیان، معلمان، اندیشمندان و متفکرین مورد مداقه وتامل قرار گیرد.

نهاد امور تربیتی که برساخته ضرورت های انقلاب شکوهمند اسلامی بود با آینده نگری شهیدان والامقام رجایی و باهنر در ساختار نوپای آموزش و پرورش بنیان گردید. با نگاه اجمالی به روند حرکت این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در می یابیم که حیات پر فراز و نشیب امور تربیتی روزهای پر افتخاری را از سرگذرانده است؛ و صد البته در برهه هایی نیز با چالش ها و موانع عمده ایی روبرو بوده است. ماموریت های وسیع و متنوع، ساختار نیروی انسانی مورد نیاز مدارس و نیز تامین منابع مالی فعالیت ها از جمله ی دغدغه های اساسی آن در تمام ادوار قلمداد می گردد.

مربیان تربیتی در دوران ۸ سال دفاع مقدس با پیشگامی خود پرچم جبهه های حق علیه باطل را در مدارس برافراشته نگه داشتند. اینان با حضور خود در صفوف رزمندگان اسلام در میدان نبرد شجاعانه در برابر خصم ظالم ایستادند و تعداد کثیرشان نیز در این راه مقدس شربت شهادت نوشیدند. مرببان در پشت جبهه ها نیز معارف اسلامی و ارزشهای اسلامی و انسانی را به دانش آموزان آموختند و روح پاک کودکان و نوجوانان را با معارف اصیل و انسان ساز اسلام آشنا و مضمون والای شهادت را در صفوف مدارس طنین انداز نمودند.

مربیان تربیتی در ساختار نهاد امور تربیتی در ادامه و در حرکت اصیل و عظیم خود روح ایمان و خداخواهی و خدا جویی، پرسشگری، انسان دوستی، مشارکت جویی، مسئولیت پذیری، تعهد، تفکر، ایثار، احترام، اخلاق حسنه، احکام عملی اسلام و ده ها موضوع تربیتی را اساس فعالیت های خود در مدارس قرار دادند. محتواهای عمیق دینی و معرفتی را در قالب های فرهنگی و هنری درآمیختند و با تاسی به سیره نورانی ائمه اطهار علیه السلام اصول عقیدتی اسلام ناب را ترویج نمودند. توجه به قرآن کریم و آموزه های والای آن در صدر برنامه ها دیده شد و باطن جان کودکان و نوجوانان به نور قرآن منور گشت و به فضل الهی در گام دوم انقلاب با عزمی استوارتر این مسیر را استمرار می بخشند.

در زیست بوم جدید و با شیوع ویروس مهلک کووید۱۹ و با همه گیری آن در تمام جوامع بشری، مربیان تربیتی و مشاوران مدارس همچون "مجاهدان خاموش" از حرکت و تکاپو نیاستدند. مربیان و مشاوران عزیز با تولید هزاران محتوای تربیتی در قالب ها و موضوعات گوناگون و با اجرای برنامه های متنوع تربیتی و دینی در مناسبت ها و در موقعیت های مختلف و با مشاوره و همدلی مسئولانه، دانش آموزان و مدارس را همراهی نمودند. در یک بررسی سرانگشتی از پلتفرم شبکه ی شاد با پنجره های فعال و پویایی از کانال ها و گروهای قرآنی، فرهنگی، معرفتی، زیستی و... که اساسا منطبق با سند تحول بنیادین در ساحت های شش گانه تربیتی است: با مجموعه ی بی نظیری از فعالیت های مجازی برجسته و درخشان روبرو می شویم. مربیان تربیتی و مشاوران امروز بر خود می بالند که به مدد الهی در دوران کرونا ویروس، خاموش و منفعل نگشتند.

با فرا رسیدن سالروز تشکیل و تاسیس این نهاد ارزشمند و هفته تربیت اسلامی ضمن تبریک و تهنیت این ایام به همه مربیان و مشاوران وارسته و سخت کوش و همچنین به قاطبه ی مدیران و معلمان که واپسین آغاز این هفته مزین و مقارن با میلاد مسعود امیر المومنین حضرت علی بن ابی طالب( ع) گشته است ؛ درود می فرستیم به روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهیدان سرافراز و تجدید پیمان می نماییم که با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و خط نورانی مقام عظمای ولایت، با عزمی والاتر و با امید به فردای روشن تر همگام و همراه با برنامه ها و سیاست های دولت خدمتگزار در گام دوم انقلاب برای تربیت نسلی دیندار و مهذب ، آماده کار و تلاش، خلاق و نوآور، سالم و بانشاط و متفکر در مسیر یگانه ی سند تحول بنیادین از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود. از خدای سبحان بهروزی ایام و سلامتی و توفیق روز افزون برای همکاران مسئلت می داریم.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار