برگزاری جلسه ستاد امور جوانان استان گلستان با عنوان آسیب‌های اجتماعی

گلستان(پانا)- چهل و نهمین جلسه ستاد امور جوانان استان گلستان با عنوان فضای مجازی و آسیب های اجتماعی صبح امروز در استانداری شهرستان گرگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد امور جوانان استان گلستان با عنوان آسیب‌های اجتماعی

در ابتدای جلسه، احسان مکتبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ضمن خوش آمدگویی بیان کرد: ما نقص قانون داریم و باید به نهادهای قانونی توجه کنیم. عصر دیجیتال با عصر دستی زندگی کردن تفاوت دارد. برای مثال در دوران کرونا آموزه های والدین به فرزندشان چه بود؟ والدین صرفاً جهت این که فرزندانشان از درس و مدرسه عقب نمانند ناچار به خرید تلفن های هوشمند با قیمت و ارقام بسیار بالا شدند و این پارادوکس می‌تواند به جامعه جوان ما آسیبی جدی وارد کند.

در ادامه، برزمینی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان بیان کرد: انتظار داریم دستگاه های فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و شهرداری ها و حتی نیروی انتظامی بیشتر به ما کمک کنند.

برزمینی در ادامه خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌تواند با برگزاری مسابقات کتابخوانی در خصوص فضای مجازی، صداوسیما و خبرگزاری ها در بحث تبلیغات کمک کند تا بتوانیم فرهنگ درست استفاده کردن از فضای مجازی را در کشور رونق بدهیم.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: ضریب نفوذ اینترنت و استفاده شهروندان از فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شود، افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند نیز ساعات بیشتری را در این فضا می‌گذرانند، آمار جرائم در سال ۹۸ و ماه های ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد جرائم برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اشخاص، کلاهبرداری رایانه ای در صدر جرائم وقوع پیوسته در استان گلستان هستند، که البته در سال جاری میزان وقوع جرم برداشت از حساب اشخاص پس از راه اندازی رمز دوم یکبار مصرف کاهش چشمگیری داشته است.

در انتها پرسا افزود: از مدیران و نمایندگان عضو کارگروه می‌خواهیم به آموزش و سواد جامعه توجه بیشتری داشته باشند و در زمینه تولیدمحتوا نیز برای کاهش آسیب های این حوزه با پلیس فتا استان همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار