دانش‌آموز فیلمساز اهل مازندران در گفت‌وگو با پانا:

ما محصل هستیم و نیاز به کمک مالی داریم

ساری (پانا) - مهدیار باقری به ساخت فیلم کوتاه با موضوعات فرهنگ اجتماعی علاقمند است. او و دو دوست دانش‌آموزش اهل ساری، در ابتدای راه فیلمسازی، انگیزه فراوان و پشتکاری ستودنی دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ما محصل هستیم و نیاز به کمک مالی داریم

مهدیار باقری، دانش‌آموز پایه دهم مدرسه علوم و معارف اسلامی شهرستان ساری است. او با همکاری دو دوستش محمدجواد احمدی و کیان طیبین فیلم‌های کوتاه با موضوعات آموزشی می‌سازد. یکی از فیلم‌های او که با بازی خواهر کوچکش و با موضوع فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده ساخته شده از شبکه خبر پخش شده است.

باقری، کار هنری‌اش را با گروه سرود مدرسه آغاز کرده است. «سال ۹۳ پایه سوم ابتدایی بودم که در مدرسه شاهد به عنوان عضو گروه سرود به سرپرستی آقای یونسی که هنرمند شهر بود، انتخاب شدم و تا پایه پنجم عضو آن بودم. سال ششم که بودم آقای یوسفی از مدرسه ما رفت و سال هفتم در مدرسه فردوسی دوباره او را دیدم. به من گفت این هفته غیبت نداشته باش، چون می‌خواهم تست سرود بگیرم. این بار عضو گروه سرود دانش‌آموزی رهپویان ولایت ساری شدم که تا قبل از کرونا در جشنواره‌ها اجرا داشتیم.»

کرونا، گروه سرود مهدیار را تعطیل می‌کند و او تصمیم می‌گیرد مسیر دیگری انتخاب کند. «انگیزه داشتم سمت نویسندگی و فیلمسازی بروم. تحقیق کردم دیدم فعلا شرایطش را ندارم و امکانات زیادی می‌خواهد. به فکر ساختن فیلم کوتاه افتادم و برای آن مسیری درست کردم و تصمیم گرفتم اول در تدوین توانایی بیابم.»

او کارش را با ساخت نماهنگ در مناسبت‌های مختلف شروع کرد تا هنر تدوین را در آن به نمایش بگذارد. «الان هم در حال تدوین یک نماهنگ از یک سرود برای محرم هستم. کار سنگینی است و با امکانات و سیستمی که دارم زمان می‌برد. برای این کار دو بار سیستمم نیاز به تعمیر پیدا کرد.»

مهدیار باقری، در هفته نیروی انتظامی به سراغ ساخت فیلم کوتاه با فرهنگ ترافیک رفت و موضوع «خواب‌آلودگی راننده» را انتخاب کرد. «یه صدا داشتیم و یه تصویر. در تدوین خروجی گرفتم و تحویل راهور دادم. پذیرفتند و از من خواستند که برایشان فیلم‌های بیشتری بسازم. دو تای دیگر هم ساختم. یکی در مورد استفا ه از پل عابر پیاده و دیگری در مورد توصیه‌های رانندگی.»

مهدیار برای فیلمبرداری از صحنه های فیلمش از گوشی همراهش استفاده می‌کند. «مشکلاتی به همراه دارد. دوربین‌های فیلمبرداری لرزش‌گیر دارند، اما گوشی نه و باید موقع تدوین با افکت لرزش فیلم را بگیرم. ما یک گروه سه نفره هستیم و هر کدام وظیفه مشخصی داریم. من برای کارهای آموزشی و فیلم‌های کوتاه جدی، احمدی برای طرح‌های طنز و طیبی برای طرح‌های تخیلی.»

باقری می‌گوید که ساخت این فیلم‌ها هزینه بردار است. «ما محصل هستیم و از نظر مالی باید به ما کمک شود تا تجهیزات بگیریم. دوربین نمی‌خواهیم، همان لرزش‌گیر کافی است.»

از مهدیار و دو دوستش هفته گذشته در نشست خبری رییس پلیس راهور مازندران قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار