مدارس شاهد بایستی به تعلیم و تربیت تمام ساحتی تبدیل شوند

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت مدارس شاهد باید بر اساس سند تحول بنیادین به عرصه تعلیم و تربیت تمام ساحتی تبدیل شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد بایستی به تعلیم و تربیت تمام ساحتی تبدیل شوند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در کارگاه استانداردسازی سبک منسجم مدارس شاهد بر اساس شناسنامه مدارس شاهد، که مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشت، بیان کرد: با برگزاری چنین کارگاه هایی، مدارس شاهد در مسیر رشد و شکوفایی قرار خواهند گرفت و موجب ارتقا سطح دانش همکاران شاغل در این مدارس خواهد شد.

او با بیان اینکه باید در مدارس شاهد، فضایی جهت اجرای تمام ساحتی سند تحول بنیادین ایجاد کنیم، اظهار کرد: اگر مداس را از جهت برخورداری و آمادگی سطح بندی کنیم بدون شک مدارس شاهد در اجرای سند تحول بنیادین در اولویت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: آموزش و پرورش استان اردبیل نیز تلاش کرده است همسو با سیاست های ابلاغی وزارت برنامه ها و فعالیت های خود را تنظیم و تدوین نماید بطوریکه مدارس شاهد استان از حیث کیفیت آموزشی و تربیتی، بهسازی محیط و فضای مدارس و ... توفیقات خوبی را بدست آورده است.

ناصری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما همه به شهیدان مدیون هستیم و در قبال فرزندان شاهد مسئولیت داریم بنابراین در جهت رشد آنان باید تلاش کنیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است و مدرسه شاهد هم بر این اساس شکل گرفته، بنابراین مدارس شاهد باید به عنوان الگو در میان مدارس مطرح شوند. البته این روند از گذشته تاکنون در حال انجام است.

محمدرضا رزاقی ادامه داد: یکی از محور‌های اصلی کیفیت بخشی که به شدت آن را در مدارس شاهد مورد توجه قرار می‌دهیم تهیه و تعریف چهارچوبی برای این منظور است.

او افزود: شناسنامه مدارس شاهد دارای فرایند بهره برداری است، بدین معنی که گام های پنجگانه مدنظر از جمله ۱۰ اصل روان شناختی باید به ترتیب طی شود تا وارد گام ششم یعنی شناسنامه شویم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی های شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد که با همت کارشناسان و مدیران مدارس شاهد تهیه و تدوین شده اشاره کرد و گفت: هنر شناسنامه مدارس شاهد این است که کلی است، یعنی دارای انعطاف پذیری و قابلیت بومی سازی است و مدیران مدارس شاهد متناسب با شرایط مدرسه و دانش آموزان و اولیای آنها، انتخاب می کنند که چه فعالیت هایی را عملیاتی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار