بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا

فوتبال ایران، میوه‌ای پوسیده شده که نیاز به ترمیم دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است رئیس جدید فدراسیون فوتبال باید در تصمیم‌گیری‌های خود از متخصصان استفاده کند تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
فوتبال ایران، میوه‌ای پوسیده شده که نیاز به ترمیم دارد

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد، گفت: « فدراسیون فوتبال یک سال و چند ماه است که وضعیت بلاتکلیف دارد و امروز برگزاری انتخابات و تعیین رئیس این فدراسیون را به فال نیک می‌گیرم. در کشور ما فوتبال شرایط ویژه‌ای دارد و تعیین رئیس فدراسیون نه تنها برای اهالی فوتبال بلکه برای کشورهای همسایه اهمیت زیادی دارد، امیدوارم در نهایت هر کسی انتخاب می‌شود به صلاح فوتبال عمل کند و در تصمیم‌گیری‌ها از متخصصان امر مشورت بگیرد. »

وی ادامه داد: « شرایط فوتبال در منطقه اهمیت زیادی دارد، فوتبال ایران یکی از قطب‌های قاره کهن است و رئیس آینده فدراسیون باید تیمی قدرتمند در اختیار داشته باشد تا بتواند در سطح یک آسیا قرار بگیرد و در مدیریت کلان تأثیر بگذارد، یکی از مشکلات فوتبال ما این است که کرسی‌های بین‌المللی و تأثیرگذار آنچنانی نداریم و رئیس آینده باید برای کسب آن تلاش کند. »

ذوالفقارنسب تاکید کرد: « متأسفانه در گذشته روسای قبلی عملکرد قابل قبولی نداشتند و تصمیمات سطحی گرفته شد که به فوتبال ایران لطمه زد، در حال حاضر بحث پرونده مارک ویلموتس و بدهی‌های فدراسیون مشکلات اساسی هستند، باید این مسائل حل و فصل شود و رئیس آینده اشتباهات گذشته را تکرار نکند. فوتبال به میوه پوسیده‌ای شبیه شده که نیاز به ترمیم دارد، در گذشته تصمیمات غلط و بدون مشورت گرفته شد و همین موضوع سبب شد که وضع فوتبال ایران هم‌اکنون در چنین شرایطی باشد. »

ذودالفقارنسب در پاسخ به این سؤال که از بین نامزدها چه کسی را اصلح‌تر می‌داند، عنوان کرد: « نامزدی که به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شود باید این را بداند که همه جوانب را در نظر بگیرد تا بهترین دستاورد را داشته باشد. معطوف شدن فقط به یک موضوع نمی‌تواند راهگشای فوتبال ما باشد، من از بین نامزدهای حال حاضر کسی را نمی‌بینم که توانایی کامل در عرصه بین‌المللی را داشته باشد، هر فردی انتخاب می‌شود باید این را بداند که از متخصصان امر باید کمک بگیرد. متأسفانه نوع نگاه به فوتبال ایران تنها اقتصادی و سیاسی شده است که این درست نیست. »

مصاحبه از: علیرضا دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار