با رای نمایندگان مجلس؛

مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت تهاتری پرداخت می‌شود

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر پرداخت بدهی‌های دولت از محل تهاتر به صندوق ذخیره فرهنگیان موافقت کردند. این مصوبه به معنای آن است که دولت در سال آینده همه بدهی‌های خود را به این صندوق پرداخت می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت تهاتری پرداخت می‌شود

به گزارش ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز -شنبه-با پیشنهاد کمیسیون آموزش مبنی بر الحاق یک بند به ماده واحد این لایحه با ۱۰۵ رأی موافق، ۴۰ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر موافقت کردند.

بر اساس بند الحاقی؛ به دولت اجازه داده می‌شود بدهی‌های قطعی خود به موسسه ذخیره فرهنگیان و همچنین اجرای ماده (۸۵) قانون برنامه ششم در سال جاری را از روش‌های زیر تسویه کند:

۱- تأمین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف کلیه واحدهای تولیدی مرتبط با موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان.

۲- واگذاری تمام یا بخشی از سهام دارایی های دولتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت و شرکت های دولتی در بنگاه های مشمول واگذاری.

۳- مطالبات موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بدهی های موسسه مذکور به دولت و یا به بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی.

۴- صندوق ذخیره فرهنگیان، بخشی از مطالبات خود از دولت را از محل قیمت گاز مصرفی تهاتر نماید.

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد به عنوان نماینده پیشنهاد دهنده از نمایندگان خواست نگاه ویژه‌ای به آموزش کشور و جامعه فرهنگیان داشته باشند و گفت: در قبال بدهی‌هایی که دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان دارد و هر سهمی که هر معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان داشته و سرمایه‌گذاری کرده است، برابر آن دولت باید در صندوق پول بگذارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته هیچ رقمی از جانب دولت به این صندوق واریز نشده،گفت: پیشنهاد ما این است که همه مطالبات که صندوق ذخیره فرهنگیان بابت سهم دولت دارد به صورت تهاتری پرداخت شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: اولین پیشنهاد کمیسیون آموزش برای کمک به دولت تأمین خوراک انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف کلیه واحدهای تولیدی که تحت مجموعه صندوق ذخیره هستند، است و دومین پیشنهاد واگذاری تمام یا بخشی از سهام یا دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت است، که این هم می‌تواند بخشی از بدهی‌های دولت باشد.

وحیدی افزود: مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و یا موسسات مذکور از دولت و یا بانک مرکزی، در این محل می‌تواند به صورت تهاتری داده شود و نهایتا صندوق ذخیره فرهنگیان از محل قیمت گاز مصرفی خود در واحدهای تولیدی این موضوع را تهاتر کند و این موضوع به دولت کمک می‌کند و دست دولت در این زمینه باز است که بدون اینکه ریالی پرداخت کند، از محل تهاتر پرداخت بدهی‌های خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان و ۸۰۰ هزار نفر عضو این صندوق در سراسر کشور را تأمین کند تا این صندوق بتواند در موقع بازنشستگی به جامعه فرهنگیان کمکی انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار