واعظی: امیدوارم سال آینده با رفع تحریم‌ها فعالیت‌های اقتصادی پررونق‌تر از امسال باشد

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهور با اظهار خرسندی و رضایت از نتایج سفر خود به اصفهان گفت همت، همدلی و تلاش مسئولین استان اصفهان و فعالیت‌هایی که در مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن، پتروشیمی و کارخانه‌های دیگر و در شهرک‌های صنعتی استان اصفهان شاهد بودیم، مایه خوشحالی است و امیدوارم با این پشتوانه و بستر، سال آینده سالی باشد که با برداشته شدن تحریم همه تولیدکنندگان و تجار استان بتوانند، بهتر و بیشتر از امسال تلاش و فعالیت کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
واعظی: امیدوارم سال آینده با رفع تحریم‌ها فعالیت‌های اقتصادی پررونق‌تر از امسال باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی شامگاه جمعه در پایان سفر دو روزه خود به اصفهان در گفتگو با خبرنگاران درباره جزئیات و دستاوردهای این سفر گفت: این سفر دو روزه فرصت بسیار خوبی بود تا جلسات و گفتگوهای مفیدی با مسئولین و فعالین بخش‌های دولتی و خصوصی داشته باشیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه استان اصفهان به اعتبار وسعت و جمعیت بالای استان با مشکلاتی مواجه است، افزود: با وجود مشکلات موجود اما همدلی و وحدت خوبی بین مسئولان مختلف استان به ویژه استاندار و نماینده ولی فقیه وجود دارد که سرمایه ارزشمند و ذی‌قیمتی برای تسریع مسیر حل مشکلات و پیشرفت استان است.

واعظی اظهارداشت: پروژه‌های بزرگ و مهمی در استان اجرا و به بهره‌برداری رسیده و ۶ پروژه بزرگ دیگر نیز در استان در حال اجراست که عملیات اجرایی آنها بیشتر از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و برای اتمام آنها نیز ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار لازم تخصیص داده شده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ۶ پروژه مذکور تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسند، تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم استان که بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است به عنوان یک عیدی ۱۲ فروردین سال آینده تقدیم مردم شود، اتمام پروژه تامین آب شرب پایدار اصفهان است. همچنین موضوع انتقال آب برای مصارف صنعتی به اصفهان از خلیج فارس نیز در جلسه روز سه‌شنبه گذشته رئیس جمهور با مسئولان مربوطه نهایی شد و در دهه سوم اسفند عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و مناطق شرقی کشور از جمله اصفهان اقدامی ماندگار است که تحولی بزرگ در این مناطق ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نرخ ارز اظهارداشت: متاسفانه رویه غلطی وجود دارد که با هر افزایشی در نرخ ارز قیمت ارزاق نیز بالا می‌رود. دولت نمی‌تواند نرخ ارز را به شکل دستوری بالا و پایین کند و آنچه انجام داده و می‌دهد این است که تلاش کرده قیمت کالاها را کنترل کرده و اجازه ندهد قیمت ارزاق و کالاها بی‌جهت افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار