یوسف بهارلو، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

خلاقیت محور اصلی شناسایی جلوه های معلمی در زیست بوم جدید است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اظهار کرد برنامه بزرگداشت مقام معلم با رویکرد شناسایی معلمانی که در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی، با استفاده از امکانات موجود و صرف وقت و انرژی مضاعف در عرصه آموزش و پرورش دانش آموزان تلاش می‌کنند اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت محور اصلی شناسایی جلوه های معلمی در زیست بوم جدید است

به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن تبیین برنامه شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ معلمی در زیست بوم جدید و تفاوت نحوه اجرای آن با سال‌های گذشته گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، معلمان عناصر تعیین کننده در دستگاه عظیم فرهنگی آموزش و پرورش و به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند که در شرایط خاص کنونی نقش انکار‌ناپذیری در تعلیم و تربیت جامعه ایفا می‌کنند.

او اظهار کرد: از این رو برنامه بزرگداشت مقام معلم امسال با رویکرد شناسایی معلمانی که در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی، با استفاده از امکانات موجود و صرف وقت و انرژی مضاعف در عرصه آموزش و پرورش دانش‌آموزان تلاش می‌کنند اجرا خواهد شد. بزرگداشت مقام معلم مختص یک روز و یا هفته نیست و این امر باید در جامعه به طوری نهادینه شود که همه افراد جامعه پاسدار حرمت و جایگاه معلم باشند و هفته بزرگداشت مقام معلم برنامه نمادینی برای تحقق این هدف است.

بهارلو تصریح کرد: در طول زمان نشان داده است که هرگاه محدودیت و تهدیدی ایجاد می‌شود، فرصت‌های بزرگی برای بروز خلاقیت فراهم می‌شود و این مهم برای آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا مهیا شد تا معلمان و دانش‌آموزان بتوانند با استفاده از فضای مجازی عرصه جدیدی برای یاددهی و یادگیری خلق کنند، و هدف از اجرای برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در مرحله اول تقدیر و تجلیل از جایگاه معلمان و در مرحله بعد شناسایی خلاقیت‌ها و فعالیت‌های نو در بستر زیست بوم جدید و اشتراک آنها با سایر معلمان است.

شناسایی و معرفی جلوه‌های ویژه‌ی معلمی در زیست بوم جدید، در چهار مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور و مراجعه کلیه معلمان به سایت ltms.medu.ir و تکمیل فرم خودارزیابی بر اساس ضوابط تعیین شده، اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار