مدیرعامل شرکت ملی پست:

تجزیه 1500 بسته پستی در یک ساعت به صورت هوشمندانه

تهران (پانا) - معاون وزیر اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد در مرکز شماره ۲ تجزیه و مبادلات پست کشور، هر ساعت یک‌هزار و ۵۰۰ بسته پستی تجزیه و آماده ره‌سپاری می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تجزیه 1500 بسته پستی در یک ساعت به صورت هوشمندانه

به گزارش ایرنا، «رمضانعلی سبحانی‌فر» در مراسم افتتاح مرکز شماره ۲ تجزیه و مبادلات پست کشور (خلیج فارس) درباره توسعه زیرساخت‌ها، افزود: از نظر تغییر کار پست از پاکت به بسته‌های بزرگ، زیرساخت‌های ما فراهم نبود و مشکلاتی وجود داشت، اما در مدت ۶ ماه تلاش کردیم تا این مرکز را در مساحت ۱۵ هزار متر موازی با مرکز تجزیه مبادلات چهار راه لشگر افتتاح کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست بیان‌ کرد: برای توسعه، مبلغ مورد نیاز برای ۵۰۰ دستگاه ماشین تامین اعتبار شد که در مراحل آخر کار قرار دارند تا با خرید وانت‌ به توزیع مرسوله‌های درون‌شهری کمک کنند.

وی ادامه‌داد: در راستای هوشمندسازی و برای جلوگیری از آلودگی هوا و آلودگی صوتی تعدادی موتور برقی خریداری شد تا به صورت آزمایشی برای توزیع مرسوله‌ها در یک منطقه استفاه شود و پس از آن در مکان‌های دیگر نیز از آن‌ها استفاده کنیم.

به گفته سبحانی‌فر، مرکزی که امروز افتتاح شد نخستین مرکز هوشمند است که در هر ساعت یک‌هزار و ۵۰۰ بسته را به ۳۰ استان تجزیه می‌کند و سعی داریم تا تیرماه آینده مرکز بعدی که مرکز اصلی است را نیز افتتاح کنیم.

وی ادامه‌داد: علاوه بر آن برای مکانیزه کردن پنج منطقه پستی دیگر در کشور نیز برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز انجام شده است.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیک، افزود: در این راستا چند سامانه آماده سازی شده که از جمله آنها می‌توان به سامانه خدمات دولت الکترونیک اشاره کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز خدمات دولت الکترونیک در داخل شرکت ملی پست و سازمان‌های دولتی انجام می‌شود، اما به سمتی رفتیم که این خدمات را به مردم نیز ارائه دهیم؛ این سامانه آماده بهره برداری است که در آینده همراه با سامانه دیگر افتتاح خواهد شد.

سبحانی‌فر درباره سامانه دیگری که قرار است افتتاح شود، گفت: این سامانه در ۳۷ هزار روستا اجرایی می‌شود تا خدمات دولت بر بستر آن در اختیار روستاییان قرار بگیرد، علاوه بر آن برای رساندن محصولات روستاییان به دست مشتری در نظر داریم «بازار روستا» را افتتاح کنیم تا به «جهش تولید» کمک شود.

وی درباره اجرایی شدن سامانه حمل و نقل بیان‌ کرد: این سامانه اجرایی شده و ما می‌توانیم کل وسایل نقلیه خود را کنترل کنیم، این‌که چه تعداد خودرو و موتور به چه مقاصدی رفته‌اند و با این سامانه می‌توان بر کار پستچیان نظارت داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار