کاهش دما و بارش برف در اردبیل

اردبیل(پانا) - بارش برف در مناطق مختلف استان اردبیل تا عصر روز پنج شنبه ادامه داشته و در این مدت به تدریج از دمای هوا کاسته خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش دما و بارش برف در اردبیل

به گزارش اداره کل هواشناسی اردبیل، سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان با بیان اینکه بارش برف در استان اردبیل در دو روز آینده تداوم خواهد داشت، افزود: با فعالیت این سامانه سرد و بارشی، ضمن وزش باد خزری و بارش برف و باران، کاهش قابل توجه دمای هوا نیز رخ خواهد داد.
او میزان بارش برف را در شهرستان‌های بیله سوار، نمین و خلخال قابل توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به میزان بارش برف و کولاک در جاده‌های استان، یخبندان و کاهش دید به خصوص در مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان به کمینه دمای رخداد در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل اشاره کرد و افزود: کمترین میزان دمای ثبت شده در شهرستان سرعین با دمای ۸ درجه سانتی گراد زیر صفر است و مناطق شمالی استان نیز تا ۴ درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش محسوس دما را تجربه کرده اند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به لغزندگی در سطح جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های برف‌گیر استان، کاهش دید افقی و یخبندان رخ داده و شهروندان ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، از تردد غیر ضروری به ویژه در ارتفاعات، نواحی کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.
او ادامه داد: از روز جمعه هفته جاری به تدریج بارش برف در استان اردبیل متوقف شده، اما هوای سرد توأم با یخبندان تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار