حسینی خبر داد

بارگذاری 3 هزار محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در شاد

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت که بیش از 3هزار محتوای آموزشی با کیفیت همراه با فیلم در شبکه شاد ایجاد کرده‌ایم و دانش‌آموزان استثنایی قادرند از این محتوا بهره مند شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بارگذاری 3 هزار محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی در شاد

سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مصاحبه با بخش باسخنگویان در برنامه زنده رویداد تجهیزات، نیروی انسانی و فرایندهای نظام تعلیم و تربیت را از الزامات بهینه سازی آموزشی دانست و گفت: 21 هزار مدرسه پذیرا، فعال هستند و تراکم مدارس ما 53 نفر است و نسبت معلم به دانش آموز یک به شش است.

وی ادامه داد: 136 مدرسه در طول امسال کلنگ زنی شده و یا به بهره‌برداری رسیده‌اند و در سال جاری اعتبارات آموزش برای کودکان استثنایی را بیش از 40 درصد رشد داده‌ایم.

وی با اشاره به فزونی گرفتن تجهیزات که کمک شایسته‌ای برای تعلیم و تربیت است، ادامه داد: رویکرد ما ایزوله کردن دانش‌آموزان است و خوشبختانه نسبت به سال 92، بیش از 60 درصد رشد دانش آموزان را داشتیم.

حسینی با بیان اینکه تلاش داریم بخشی از دانش آموزان با بهره هوشی بالاتر در کنار سایر دانش آموزان عادی درس بخوانند، گفت: در سال جاری، نزدیک به 99 درصد کل دانش آموزان ابتدایی را با 20 هزار نیروی انسانی رشد دادیم.

وی این روند را در دوران کرونا مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان را قبل از ثبت نام سنجش می‌کنیم و در سال 99، این پوشش به بیش از 90 درصد رسیده است. دانش آموزان در برنامه سنجش شرکت می‌کنند و اگر بعنوان استثنایی سنجش شوند، در مدارس ویژه ثبت نام می‌شوند.

وی گفت: طرح‌ها و پروژه‌های جدیدی نظیر سالن‌های ورزشی مخصوص این دانش آموزان داشتیم و تلاش داریم بیش از 300 مدرسه که قادر به اجرای سالن‌های ورزشی هستند، بدین سمت حرکت کنند.

حسینی با اشاره به اینکه مراکز مشاوره‌ای نیز در کنار مدارس حضور خواهند داشت، گفت: ما پارک تحرک را برای نابینایان ایجاد کرده‌ایم و بزرگ ترین سالن را برای طیف اوتیسم با ارزش بیش از 3 میلیارد تومان در قزوین راه اندازی نمودیم.

وی اضافه کرد: بیش از 3هزار محتوای آموزشی با کیفیت همراه با فیلم در شبکه شاد ایجاد کرده‌ایم و دانش آموزان استثنایی قادرند از این محتوا بهره‌مند شوند. تحولات ما برای سال آتی با 40 چرخش پیش می‌رود که در این راستا بچه‌هایی که در دروس مشکل دارند، معرفی شده و تحت نظر 5 هزار معلم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: با آموزش‌هایی که به مدارس و خانواده‌ها می‌دهیم و با استفاده از سنجش غربالگری تلاش داریم قبل از به فعلیت رسیدن مشکل دانش‌آموزان، مداخلات اولیه را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار