افتتاح آزمایشگاه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشسرای دانش آموزی سلماس

ارومیه (پانا) - آزمایشگاه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشسرای دانش آموزی حاج محمد طلائی شهرستان سلماس با حضور مسئولان استانی و کشوری بصورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح آزمایشگاه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشسرای دانش آموزی سلماس

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان، آیین افتتاحیه آزمایشگاه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهشسرای دانش آموزی حاج محمد طلائی شهرستان سلماس امروز با حضور منافی مدیرکل آموزش و پرورش استان، سلطانیان مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت، حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلولهای بنیادی و مسئولان شهرستان سلماس برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری 625 هزار و 550 دانش آموز در 5089 مدرسه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 180 هزار نفر از دانش آموزان استان در 3134 مدرسه روستائی و 445 هزار نفر نیز در 1955 مدرسه شهری مشغول تحصیل هستند؛ بنابراین با توجه به تراکم دانش‌آموزی استان در مناطق روستائی و شرایط مرزی استان نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان در راستای تحقق عدالت آموزشی در این استان هستیم.

منافی بیان کرد: بیش از 261 هزار نفر از دانش اموزان استان در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 219 هزار نفر (84.82 درصد) از طریق شبکه شاد و مابقی از طریق شبکه های تلویزیونی و بسته های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه 20 پژوهشسرای دانش آموزی در استان آذربایجان غربی فعال است؛ افزود: حمایت و تقویت پژوهشسراها و برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی از برنامه های الویت دار آموزش و پرورش استان است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از پژوهشهای دانش آموزی با هدف ارتقاء کمی و کیفی گفت: تجاری سازی تولیدات دانش آموزی و همکاری علمی با کشورهای آذربایجان و ترکیه در زمینه توسعه پژوهشهای دانش آموزی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: 3 هزار و 336 دانش آموز در سامانه همگام پژوهشسراهای دانش آموزی استان ثبت نام کرده اند که رو به افزایش است.

منافی خاطرنشان کرد: پرورش دانش‌آموزان در هر 6 ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: توسعه پژوهسراهای دانش آموزی، تکلیف وزارت آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

عباس سلطانیان با بیان اینکه 667 پژوهشسرای دانش آموزی در سطح کشور فعالیت می کند؛ افزود: هم اکنون ۱۰۰ هزار نفر در بستر برنامه شاد از آموزش های پژوهشسراهای دانش‌آموزی در زمینه سلولهای بنیادی بهره مند می شوند.

این مسئول وزارتی ادامه داد: 3975 نفر از دانش آموزان استان آذربایجان غربی در اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی کشور شرکت کردند و دانش آموزان این استان دو رتبه اول و سه رتبه سوم کشوری کسب کردند.

گفتنی است بیست میلیارد ریال با حمایت ستاد توسعه علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت و تجهیز این آزمایشگاه هزینه شده است.

این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه سلولهای بنیادی شمال‌غرب کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار