رخشانی‌مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور خبر داد

افزایش اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در بودجه ۱۴۰۰

ناصر قفلی: ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار تعیین تکلیف شدند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور گزارشی از روند تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش اعتبار استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در بودجه ۱۴۰۰

مهراله رخشانی‌مهر در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز با بیان اینکه طی ۲۰ سال اخیر بیش از ۱۳۰ هزار کلاس از سوی خیرین یا با مشارکت این افراد ساخته شده است گفت: این تعداد حدود ۳۰ درصد نیاز کشور را شامل می‌شود. با توجه به فعالیت ۳۰ هزار خیر مدرسه ساز، حدود ۵۰ درصد مدارس کشور از سوی خیرین ساخته شده اند.

وی افزود: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی خیرین در حوزه مدرسه سازی مشارکت شد که این مبلغ در سال ۹۹ به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد افزایش یافت.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در طرح آجر به آجر با کمک‌های خرد توانستیم بیش از ۷۰۰ هزار خیر را در مدرسه سازی مشارکت دهیم ادامه داد: در سال ۹۶ اعتبارات عمرانی بیش از ۶ برابر رشد داشته است و سهم اعتبارات مدرسه سازی از ۱.۵ درصد به ۵ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

معاون وزیر افزود: از سال ۹۵ تاکنون شاهد کاهش تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد بوده ایم.

رئیس سازمان تحهیز و نوسازی مدارس کشور به زلزله منطقه سی سخت اشاره و بیان کرد: از ۱۶۰ مدرسه درمعرض خطر زلزله در این منطقه ۶ مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی بود.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۴۵ هزار کلاس درس به سیستم‌های گرمایشی مجهز شدند ادامه داد: سالانه رشد ۲.۵ برابری اعتبار استانداردسازی سیستم‌ها را شاهد بوده ایم. در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز این اعتبارات ۲.۵ برابر رشد داشته است.

رخشانی‌مهر خبر داد سرانه فضاهای آموزشی ۵.۲ مترمربع است که بابد تلاش کنیم سرانه استان‌های دارای سرانه پایین را بالا ببریم و حتی ردیف اعتباری ویژه ای را درنظر بگیریم.

معاون وزیر بر توجه به مدارس عشایری تاکید کرد و افزود: سیستم‌های گرمایشی این مدارس را مجهز و استاندارد کردیم. یکی از محورهای همایش معماری ایرانی اسلامی توجه به این مدارس است تفاهم نامه ساخت هزار مدرسه در این مناطق را در اسفندماه امضا خواهیم کرد.

تعیین تکلیف ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه آورده سازمان نوسازی افرایش پیدا کرده و به رشد ۳۳۰ درصدی رسیده است.

وی به فعالیت خیرین مدرسه ساز اشاره کرد که آورده آنان از یک هزار میلیارد به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد رسیده است.

قفلی با بیان اینکه ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار تعیین تکلیف شدند بیان کرد: ما اکنون نیازمند ۵۰ هزار کلاس درس هستیم اما برای رسیدن به حد مطلوب به ۳۰۰ هزار کلاس درس نیاز داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار