برگزاری اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

تندیس های برگزیدگان موسیقی فجر اعلام شدند

تهران (پانا) -اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور مردم و فقط با حضور داوران و کاندیدا‌های دریافت جایزه بخش‌های مختلف جشنواره و با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تندیس های برگزیدگان موسیقی فجر اعلام شدند

در ابتدای برنامه پیام حسینی، معاون امور هنری وزارت ارشاد و محمد اللهیاری، مدیرکل دفتر موسیقی و دکتر نمکی، وزیر بهداشت و حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیقی بصورت آنلاین برای حاضرین پخش شد.

حسن ریاحی، دبیر جشنواره با اشاره به بازگشت بخش رقابتی به جشنواره بعد از سال ها حذف شدن، گفت: بسیاری از کارشناسان و جوانان از بازگشت جایزه "باربد" اعلام رضایت کردند. امیدوارم در سال های بعد هم جایزه "باربد" ادامه پیدا کند و کسانیکه خارج از کشور هستند هم بتوانند حضور داشته باشند و تا سال آینده جشنواره وسیع تر برگزار شود.

وزیر بهداشت در پیام آنلاین خود با اشاره به اینکه بیماری کرونا تحولات عظیمی در دنیا رقم زده است، گفت: همه امور به سمت فضای مجازی رفت و این فرصت کمک کرد مردم کمتر از هم دور شوند.

وی با قدردانی از برگزاری آنلاین کنسرت ها گفت: دلتنگ شنیدن نغمه های آوای مادری ام بودم. موسیقی آغاز آواهای زندگی است و باید یاد و نام بزرگانی که اکنون حضور ندارند، گرامی داشت. کرونا داغ های بسیاری بر دل ما گذاشت و امیدپاریم در کنار اصحاب موسیقی جشن اتمام کرونا را برگزار کنیم.

برگزیدگان جایزه ترانه

ابتدا برگزیدگان بخش ترانه معرفی شدند و دبیر این بخش با خواندن بیانیه هیئت داوران دومین ترانه فجر و اعلام اینکه ترانه های حماسی و عاشقانه و اجتماعی همواره مورد توجه اقشار مختلف است، افزود: این بخش نیازمند آموزش و مهارت است.

برگزیدگان جایزه ترانه عبارتند از: اهورا ایمان، علیرضا بدیع، زمان نورانی و کامران رسول زاده.

برگزیدگان رسانه و موسیقی

"ایلناز رهبر" با قرائت بیانیه هیئت داوران در ارتباط با دومین برگزیدگانه رسانه و موسیقی گفت: بعد از انتشار فراخوان دومین دوره این شاخه تعداد 150اثر دریافت شد که در بخش های مختلف یادداشت، مقاله، گفتگو و در بخش رسانه اعم از دیداری و شنیداری و رادیویی و خبرگزاری و روزنامه و وب سایت آثار مختلف دریافت شد. هیئت داوران این بخش بر توجه به افزایش دانش موسیقی برای فعالیت در این حوزه تاکید کردند.

برگزیدگان رسانه و موسیقی عبارتند از: در قالب گفتگو از رسانه روزنامه، "نگار حسین خوانی" از روزنامه همشهری و از رسانه خبرگزاری "علیرضا سعیدی" از خبرگزاری مهر انتخاب شدند. همچنین در قالب گزارش در خبرگزاری "امیرحسین دولتشاهی" از خبرگزاری ایلنا و گزارش از رسانه روزنامه "صابر محمدی" از رونامه همشهری انتخاب شدند. در بخش مقاله تخصصی "سپهر سراجی" از مجله هنرهای زیبا انتخاب شده و از رسانه رادیو، در بخش برنامه های ترکیبی "بهرام نوری" از رادیو گیلان و در مستند ترکیبی از رادیو خراسان جنوبی انتخاب شدند.

برگزیدگان جایزه "باربد"

دکتر مرآتی با قرائت بیانیه هیئت داوران بخش جایزه "باربد" گفت: در سالی که گذشت بسیاری از هنرمندان از ضبط و انتشار موسیقی بازماندند و در شرایط کرونا هنرجویان خود را از دست دادند.

وی افزود: عده ای پیش شرط کار کردن را اصلاحات بنیادین بیان کردند و عده ای منتقد بودند. داوری این دوره معتقدند منحل کردن فعالیت موسیقیایی منجر به ضرر هنرمندان می شود. اگر منابع دولتی برای جامعه هنری در نظر گرفته شده باید به دست اهلش برسد. در سال جاری برای هر سبک زیرگروه تخصصی تشکیل شد و بر همین اساس داوری انجام شد. ضمن اینکه یکی از مشکلات اساسی مربوط به گروهبندی هاست.

در بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک دیپلم افتخار به "مهران بدخشان" برای آلبوم انگاره ها رسید. همچنین تندیس باربد به "کاوه میرحسینی" برای آلبوم اشراق رسید.

برگزیدگان موسیقی نواحی عبارتند از:

دیپلم افتخار به "محمد سلم آبادی" برای آلبوم آوای صحرا تعلق گرفت و تندیس باربد در بخش موسیقی نواحی به "حمزه مقدم" برای آلبوم حمزه سیاه رسید.

برگزیدگان خوانندگان موسیقی نواحی عبارتند از:

دیپلم افتخار بهترین خواننده موسیقی نواحی به "محمد درپور" برای آلبوم "دردانه" اهدا شد و تندیس باربد بهترین خواننده موسیقی نواحی به زنده یاد ابوالحسن خوشخو اهدا شد.

برگزیدگان آهنگسازی پاپ و تلفیقی بی کلام عبارتند از:

دیپلم افتخار بهترین آهنگسازی پاپ و تلفیفی بی کلام به "هومن شیر علی" برای آلبوم تنیده در صدا اهدا شد و تندیس باربد بهترین آهنگسازی پاپ و تلفیقی بی کلام به "مصطفی قناعت" برای آلبوم کبوتر خانه اهدا شد.

برگزیدگان آهنگسازی پاپ و تلفیقی با کلام عبارتند از:

دیپلم افتخار بهترین اهنگسازی و تلفیقی با کلام به "پویا کلاهی" برای البوم طاووس پر بسته اهدا شد و تندیس باربد بهترین آهنگسازی و تلفیقی باکلام به گروه "داماهه" برای آلبوم "در من برو شکار" اهدا شد.

برگزیدگان خوانندگی پاپ و تلفیقی عبارتند از:

دیپلم افتخار خوانندگی پاپ و تلفیقی به "رضا کولاهی" برای آلبوم در من برو شکار اهدا شد و تندیس باربد بهترین خواننده پاپ و تلفیقی به "پویا کلاهی" برای آلبوم طاووس پربسته اهدا شد.

برگزیدگان آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال پویایی بی کلام عبارتند از:

دیپلم افتخار آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال پویایی بی کلام به "پویا باباعلی" برای آهنگ دور دست ها برای رباب اهدا شد. تندیس باربد بهترین آهنگ سازی بخش معاصر و ارکسترال پویایی بی کلام به "رضا والی" برای آلبوم سرنا اهدا شد.

برگزیدگان آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال پویایی با کلام عبارتند از:

دیپلم افتخار آهنگسازی بخش معاصر و ارکسترال پویایی باکلام به "سیاوش ولی پور" برای آهنگ مرد سرگردان اهدا شد. تندیس باربد بهترین گ آهنگ سازی بخش معاصر و ارکسترال پویایی باکلام به "امیرپوخلجی" برای آلبوم عاشق کیست؟ اهدا شد.

برگزیدگان خوانندگی بخش معاصر و ارکسترال ایرانی

دیپلم افتخار این بخش به "پوریا اخواص" برای آلبوم مرد سرگردان اهدا شد و تندیس باربد بهترین خوانندگی این بخش به "وحید تاج" برای البوم از برگ ها رسید.

برگزیدگان آهنگ سازی موسیقی دستگاهی بی کلام عبارتند از:

دیپلم افتخار آهنگ سازی موسیقی دستگاهی بی کلام به "بهاره فیاضی" برای البوم افرا اهدا شد. تندیس باربد بهترین اجرای موسیقی دستگاهی بی کلام به "هوشنگ " برای البوم نایین اهدا شد.

برگزیدگان آهنگ سازی موسیقی دستگاهی با کلام عبارتند از:

دیپلم افتخار بهترین آهنگ سازی موسیقی دستگاهی با کلام به سیامک جهانگیری برای البوم من همان نوا هستم، اهدا شد و تندیس باربد بهترین آهنگ سازی موسیقی دستگاهی با کلام به "بهمن فریادرس" برای البوم پرواز و آواز اهدا شد.

برگزیدگان خوانندگان موسیقی دستگاهی عبارتند از:

دیپلم افتخار خوانندگی موسیقی دستگاهی به مهدی امامی برای البوم من همان نای ام، اهدا شد و تندیس باربد بهترین خوانندگی موسیقی دستگاهی به مجتبی عسگری برای البوم عشیران اهدا شد.

برگزیدگان بهترین ناشر عبارتند از:

دیپلم افتخار بهترین ناشر موسیقی به علی صمد پور در نشر خانه خرد اهدا شد و تندیس باربد بهترین ناشر موسیقی به موسوی در نشر ماهور اهدا شد.

در اختتامیه جشنواره نکوداشت حسن ناهید، پیشکسوت و نوازنده نی، محمدرضا اسحاقی گرجی، ملیحه سعیدی و زنده یاد احمدعلی راغب برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار