بررسی شکایت از معاون سابق وزیر بهداشت در کمیسیون اصل ۹۰

تهران (پانا) - کمیسیون اصل نود مجلس شکایات واصله از عملکرد معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی شکایت از معاون سابق وزیر بهداشت در کمیسیون اصل ۹۰

به گزارش روابط عمومی مجلس، علی خضریان اظهار داشت: ۴۰ شکایت درخصوص عملکرد رضا ملک زاده معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع شده بود و اعضای کمیسیون با حضور رؤسای دانشکده‌های طب سنتی، کارشناس های مرکز پژوهش ها و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این شکایات رسیدگی و آن‌ها را بررسی کردند.

وی افزود: شکایات واصله در ۳ محور تصدی همزمان بیش از یک شغل برخلاف اصل ۱۴۱ قانون اساسی، عدم حمایت از طب سنتی مکمل علمی و بی توجهی به یافته های علمی در این خصوص در زمان مسئولیت معاونت در وزارت بهداشت و همچنین تخلف و تعارض منافع در صدور مجوز برای به کارگیری نوعی خاص از داروی هپاتیت C بود.

وی ادامه داد: ایشان در خصوص عدم حمایت از طب سنتی مکمل و بی توجهی به یافته‌های علمی و کارشناسی در این خصوص و در دفاع از عملکرد خود در این باره اظهار داشتند که در زمان مسئولیتشان در وزارت بهداشت طب سنتی و طب مکمل علمی و دانشگاهی رشد خوبی داشته و توانسته در کنار طب مدرن خدمات فراوانی به جامعه پزشکی ارائه دهد، اما بررسی های کمیسیون و استناد به گزارشات به دست آمده نشان داد اتفاق رخ داده ناشی از حمایت های معاونت تحقیقات و فناوری نبوده و محصول فعالیت دانشکده های طب سنتی و مراکز علمی کشور است، همچنین در خصوص ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تخلف آقای ملک زاده برای کمیسیون محرز شد و مسئولیت همزمان ایشان حداقل در دو شغل برای اعضای کمیسیون شفاف بود.

خضریان افزود: رشد قارچ گونه مدعیان طب سنتی که موجب سوءاستفاده این افراد شده است به نوعی حاصل عملکرد ایشان در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عدم حمایت از طب سنتی علمی مکمل و دانشگاهی بوده است که موجبات نارضایتی جامعه علمی کشور را فراهم کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ملک زاده همزمان با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رئیس انجمن متخصصین گوارش و کبد و مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدکننده داروی هپاتیت C نیز بوده اند و در دستورالعمل های صادرشده از سوی وزارت بهداشت و انجمن، داروی تولید شده توسط شرکت خود را با نام تجاری آن شرکت به عنوان داروی اصلی معرفی می کردند و این باعث متضرر شدن شرکت های تولیدی دیگر شده و به نوعی زیان به تولید کشور وارد کرده است و این تخلف نیز برای کمیسیون محرز شد.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد گزارش نهایی بررسی های کمیسیون و کارگروه مربوطه پس از وصول دفاعیات نهایی جناب آقای دکتر ملک زاده برای رسیدگی به مراجع حقوقی مرتبط ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار