معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

منفی شدن هر ۱۰۰ تست کرونای جهش یافته در گیلان

رشت (پانا) - معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی قرار دارند، گفت خوشبختانه هنوز مبتلا به کرونای جهش یافته نداریم.

کد مطلب: ۱۱۶۴۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
منفی شدن هر ۱۰۰ تست کرونای جهش یافته در گیلان

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده، با اشاره به گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: طی این مدت تعدادی از هم استانی ها را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار شهرستان سیاهکل، تالش، ماسال و املش در وضعیت آبی قرار دارند، تصریح کرد: وضعیت آبی به معنی رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی نیست و مردم باید بیش از پیش دقت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری شدن ۵۰ بیمار جدید کرونایی در استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند و حال ۶۰ نفر از آنان وخیم است.

حیدرزاده، با بیان اینکه ۱۰۰ تست از بیماران بدحال استان به انستیتو پاستور جهت شناسایی کرونای انگلیسی فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز مبتلا به کرونای جهش یافته نداریم، اما همانگونه که وزیر بهداشت اعلام کرد، این ویروس در سطح کشور پخش شده و احتمال دارد در استان ما نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ابتلای بالای کودکان و نوجوانان به ویروس جدید، گفت: مردم همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند و شست وشوی مرتب دست ها را انجام دهند و در تجمعات شرکت نکنند.

معاون علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با خبر شبکه باران، اضافه کرد: در ایام پایانی سال هستیم و مردم خریدهای نوروزی را انجام می دهند. در مغازه های شلوغ وارد نشوید و حتما ماسک بر چهره داشته باشید تا بتوانیم از این موج بیماری نیز بگذریم.

حیدرزاده، با بیان اینکه شش شهرستان دارای وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها دارای وضعیت زرد هستند، عنوان کرد: مردم می توانند با نصب اپلیکیشن «ماسک» در گوشی های هوشمند خود از وضعیت کرونایی شهرها مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار