مراقب انتشار ویروس انگلیسی باشیم

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد با وجود رعایت تمام اصول و پروتکل های بهداشتی در کشور ویروس انگلیسی در بیشتر استان ها شیوع یافته و ما باید در استان، مراقب انتشار این ویروس جهش یافته باشیم.

کد مطلب: ۱۱۶۴۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مراقب انتشار ویروس انگلیسی  باشیم

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در بیستمین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: همه مردم باید ضمن رعایت اصول بهداشتی و توجه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی حتمن از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲متری را مدنظر قرار دهند و نسبت به ضدعفونی دست و محل کار و زندگی خود، در ادامه مقابله با این ویروس کادر درمان را حمایت کنند.

او با اشاره به اینکه ویروس جهش یافته جوانان و حتی کودکان را تحت الشعاع قرار می دهد، گفت: ویروس کووید ۱۹ بیشتر افراد دارای بیماری زمینه ای را دچار آسیب جدی می کند، در حالی که گستره شیوع ویروس جدید ۳برابر ویروس کووید ۱۹ اعلام شده و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس سه برابر است.

استاندار اردبیل از مردم به ویژه جوانان خواست این ویروس را جدی بگیرند تا شاهد پیک چهارم کرونا و افزایش مبتلایان در آستانه عید نوروز نباشیم.

این مسوول ادامه داد: اصناف و بازاریان در آستانه عید نوروز باید بیشتر از سایر اقشار این وضعیت را مدیریت کنند و مردم نیز برای ادامه حیات و در امان ماندن از گزند این ویروس های منحوس باید هشدارهای پزشکی و اصول بهداشتی را بصورت جدی مورد توجه قرار دهند.

بهنام جو با بیان اینکه تا زمان تزریق واکسن کرونا باید طبق اصول و دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم افزود: در حال حاضر از تجارب استان های موفق در رابطه با پیشگیری از شیوع این ویروس ها باید الگوبرداری کنیم و تیم بررسی به سایر استان ها بخصوص استان کرمانشاه اعزام شده تا از نحوه عملکرد آنها بهره برداری بکنیم.

او تصریح کرد: استان اردبیل در رابطه با پیشگیری و مدیریت کرونا جزء استان های برتر بوده، اما استفاده از تجارب سایر استان ها جهت کاهش تلفات احتمالی مهم است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه از شبکه شاد و ظرفیت آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی باید استفاده کنیم افزود: در سطح استان نزدیک ۲۲۰ هزار دانش آموز وجود دارد و خانواده های این دانش آموزان هم می توانند از ظرفیت برنامه شاد از آخرین اطلاعیه ها و پروتکل های بهداشتی بهره مند شوند.

بهنام جو با تاکید بر اینکه نباید زندگی خود و اطرافیان را با ندانم کاری و بی توجهی به خطر بیاندازیم بیان کرد: تبلیغات محیطی توسط کمیته اطلاع رسانی و شهرداری های شهرستان ها بصورت مستمر برای آگاهی بخشی به مردم انجام می شود و مردم نیز باید به احترام خود اطرافیان این دستورالعمل ها را جدی بگیرند.

او عنوان کرد: طرح خانه به خانه غربالگری توسط بسیجیان در شهرها و روستاها انجام شده و در بیشتر مناطق به اتمام رسیده است که در جریان غربالگری و اجرای این طرح ۵۴۲ مورد اماکن عمومی و شخصی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند اخطار کتبی دریافت کرده اند.

رییس قرارگاه طرح شهید سلیمانی با تاکید بر اینکه افراد تحت کنترل و قرنطینه شده باید بصورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند گفت: افرادی که تست آزمایش آنها مثبت بوده و در خانه های خود قرنطینه شده اند توسط تیم پزشکی و بسیجیان آموزش دیده درمان و حمایت شوند تا از میزان بستری های بیمارستان ها کاسته شود.

بهنام جو در پایان از عموم مردم، اصناف و بازاریان، کسبه، کارمندان، فرهنگیان و دانش آموزان خواست فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، فراموشی دورهمی ها را جدی بگیرند و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار