رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

نباید چشم را به تخلفات نهادهای قدرتمند بست

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید براینکه نباید چشم را به تخلفات نهادهای قدرتمند بست، گفته است نباید تخلف نهادها همچون تخلف آدم عادی محسوب شود.

کد مطلب: ۱۱۶۲۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نباید چشم را به تخلفات نهادهای قدرتمند بست

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مبنی بر لغو محدودیت ارتفاعی محله جماران اظهار کرد: «درباره جماران به نظر می‌رسد شهرداری نسبت به این موضوع کوتاه آمده است. زیرا دولت به شکل محرمانه و با دخالت رئیس‌جمهوری از وزرا درباره مصوبه شورای عالی شهرسازی امضا گرفته است و آخرین موضع دولت این است که مجوز یک مورد خاص(ملک نهاد ریاست‌جمهوری) داده شود.»

نمی‌شود چشم را به تخلفات نهاد مجلس در ماجرای گرفتن خیابان مردم، نهاد بنیاد مستضعفان در ماجرای پلاسکو، نهاد ریاست جمهوری در ماجرای جماران، یا نهادهای نظامی در ماجرای پادگان 06، بست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شورا مخالف ساخت و ساز در جماران است، گفت: «مگر می‌شود خانه یک فرد را در کرمانشاه تخریب کرد اما وقتی به نهاد ریاست جمهوری که مظهر رعایت قانون است، رسید چشم را بست و اجازه داد که بدون پروانه، ساختمان بسازد و اجازه داد طبقات ساختمان را علی‌رغم مصوبه شورای عالی شهرسازی افزایش داد.»

وی اضافه کرد: «از طرفی برای اینکه تخلف نهاد ریاست‌جمهوری نادیده گرفته نشده است، شهردار تهران در جلسات هیات دولت دعوت نمی‌شود و چهار ماه است که شهردار به هیات دولت دعوت نشده است. در عین حال مصوبه شورای عالی شهرسازی را بر اساس آنچه دوست دارند، اصلاح و سپس محرمانه ابلاغ می‌کنند. اینکه تخلف نهادها همچون تخلف آدم عادی محسوب شود، شدنی نیست.»

حق‌شناس تصریح کرد: «اگر شهردار یک ناحیه چشم خود را بر تخلف فردی ببندد، شاید با کمیسیون ماده 100 حل و فصل شود اما نمی‌شود چشم را به تخلفات نهاد مجلس در ماجرای گرفتن خیابان مردم، نهاد بنیاد مستضعفان در ماجرای پلاسکو، نهاد ریاست جمهوری در ماجرای جماران، یا نهادهای نظامی در ماجرای پادگان 06، بست.

وی ادامه داد: نمی‌شود به دلیل اینکه این نهادها قدرتمند هستند، تخلف را نادیده گرفت. ما نیامدیم که تخلف آدم‌های ضعیف مناطق 15 و 19 که دو متر بالکن ساخته است را بگیریم. اگر نماینده مردم هستیم باید جلوی تخلف ریاست جمهوری، مجلس و بنیاد مستضعفان را بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار