کاظمی در آخرین روز از برنامه کانون انقلاب خبر داد

فعال‌سازی کانون‌های تربیتی با مشارکت پذیری دانش‌آموزان و فرهنگیان

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی تربیتی از ادامه دار بودن برنامه کانون انقلاب در آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۲۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعال‌سازی کانون‌های تربیتی با مشارکت پذیری دانش‌آموزان و فرهنگیان

علیرضا کاظمی در آخرین روز از برنامه کانون انقلاب که در طول دهه فجر از شبکه شاد پخش شد ضمن تشکر از تمام افرادی که این برنامه را تدوین کردند با بیان اینکه دانش‌‌آموزان بهترین مجریان در کارها هستند که باید به آنان اعتماد کرد درباره اهمیت کانون‌های فرهنگی تربیتی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی مهم ترین و راهبردی ترین مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند که ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و شناخت خود دانش‌آموزان توسط خودشان دارد.

وی افزود: باید کانون‌ها مرکز ظهور و بروز تمام پدیده‌ها و رخدادهای فرهنگی هنری باشد یک کانون باید کار تمام مدارس را انجام دهد. در این راستا اتفاقات خوبی نیز در کانون ها رقم خورده و نشان دادیم کانون‌ها ظرفیت بالایی برای تدوین برنامه‌های ملی دارند.

به گزارش پانا، کاظمی ادامه داد: کانون انقلاب امسال شکل گرفت و انشالله با مدیریت آقای رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی این کار ادامه پیدا می‌کند چراکه می‌توان از ظرفیت این بخش برای ارائه کارها در سطح کشور استفاده کرد چون ظرفیت خوب تربیتی را به نظام تعلیم و تربیت اضافه می‌کند.

وی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت کانون‌ها آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهیم افزود: هرچه زمینه شکوفایی استعدادهای بچه‌ها را فراهم کنیم از بیکاری کم کرده ایم لذا یکی از سیاست‌ها و محوری ترین آنان فعال سازی کانون‌های تربیتی با مشارکت پذیری دانش‌آموزان و فرهنگیان است ما معلمان توانمند و هنرمند داریم که باید از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر فعال سازی کانون‌ها با سبدهای متنوعی از فعالیت‌ها افزود: برای ایجاد زمینه حضور دانش‌آموزان با ذائقه‌های متفاوتی روبرو هستیم که باید برای هریک فکری شود لذا سبدهای متنوعی را از فعالیت‌ها متناسب با ذائقه‌های دانش‌آموزان در یک ویترین جذاب تعریف می‌کنیم.

کاظمی عنوان کرد: در کانون‌ها 22 انجمن شکل گرفته است که هر یک دارای فعالیتی و دارای محتوا هستند کانون انقلاب ترکیبی از سیاست گذاری، برنامه ریزی، تولید و تدوین بود که باید با آسیب شناسی این فرایند را به صورت هفتگی ادامه دهیم.

گفتنی است؛ برنامه کانون انقلاب با همکاری ادارات فرهنگی هنری 10 استان کشور و کانون‌های فرهنگی تربیتی برتر این استان‌ها، ویژه برنامه‌ای با عنوان کانون انقلاب هر شب در ایام دهه فجر از طریق شبکه شاد برای دانش‌آموزان پخش شد.

در این برنامه که با اجرای استاد مجید قناد و یکی از دانش‌آموزان مجری پخش شد هر روز با یکی از استان‌ها ارتباط برقرار و دستاوردهای انقلاب از زبان مدیر کل استان و آیتم‌های مختلف و جذابی مانند سرود، نمایش، مسابقه و .... پخش شد.

این برنامه با هدف آشنایی دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ایجاد نشاط و شادابی بین دانش‌آموزان با اهتمام اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی در مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تهیه شد و از طریق شبکه شاد برای دانش‌آموزان سراسر کشور پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار