رئیسی: رابطه ملت های ایران و عراق جداشدنی نیست

تهران(پانا) - رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که رابطه بین ملت های ایران و عراق جداشدنی نیست.

کد مطلب: ۱۱۶۲۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: رابطه ملت های ایران و عراق جداشدنی نیست

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز پنجشنبه در مراسم دیدار با اقشار مختلف مردم عراق تاکید کرد که مردم در ایران از مردم عراق به عنوان کریم و میهمانواز یاد می کنند.
وی خطاب به ملت عراق گفت که می دانید مردم ایران از شما چه تصوری دارند، شما را به میهمانوازی در اربعین حسینی و حسن ضیافت می شناسند.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد که رابطه بین ایران و عراق هرگز امکان فراق بین آنها نیست.
وی افزود که چگونه فراق بین ما دو ملت اتفاق بیفتد و خون ما با شما درهم آمیخته و در این خاک مقدس ریخته شده است.
رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که رابطه بین دو ملت در عمق تاریخ ریشه دارد.
وی افزود که تاریخ اسلام در عراق با ریسمان محکم مرجعیت شیعه و حوزه نجف اشرف و مرجعیت در عراق همواره پیشگام مبارزه با استعمار و استکبار و تروریسم بوده است.
رئیس قوه قضاییه ادامه داد که از زمان آیت الله مرحوم میرزا شیرازی و توصیه ها و هدایت امام خمینی (ره) تا فتوای آیت سید سیستانی در مقابله با داعش این تاریخ امتداد دارد.
حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد که نقش بارز و شجاع عشایر و نیروهای مسلح و ارتش، الحشد الشعبی و مبارزه با تروریسم و گروه های مقاومت و پلیس مرکزی و نیروهای پیشمرگ و تمام نیروهای مردمی در امنیت عراق، نقشی است که نمی توان نادیده گرفته شود.
وی خاطر نشان ساخت که همه ما امیدواریم که دست هایتان را در دست هم بگذارید تا شاهد عراق عزیز، قوی و متحد که از امنیت و ثبات بهره مند است، باشیم.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که در جمهوری اسلامی ایران ما از عراق چنین انتظاری داریم.

حجت الاسلام رئیسی افزود که جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت عراق برای همیشه می ماند و این به برکت توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی و خون شهیدان مان است.
وی خطاب به ملت عراق گفت که عراق قوی به طور موکد هدف برادران شما در جمهوری اسلامی ایران است، هرچند هیاهوی خائنان و رسانه هایشان فضا سازی برای اختلاف بین دو ملت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار