راه‌اندازی سامانه‌ ثبت مقصد اسکان مسافران با وسایل شخصی؛به‌زودی

تهران (پانا)-مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به اینکه عملیات ویژه دولت الکترونیک برای تسریع در الکترونیکی‌سازی خدمات دولتی آغاز می‌شود، گفت با تصویب در جلسه ۵۶ ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرارگاه عملیاتی و کارگروه فناوری و دولت الکترونیک مسئول نظارت بر حسن اجرای دولت الکترونیک شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی سامانه‌ ثبت مقصد اسکان مسافران با وسایل شخصی؛به‌زودی

احسان محبی نظر با اشاره به اینکه عملیات ویژه دولت الکترونیک برای تسریع در الکترونیکی‌سازی خدمات دولتی آغاز می‌شود، گفت: با تصویب در جلسه ۵۶ ستاد ملی مبارزه با کرونا، قرارگاه عملیاتی و کارگروه فناوری و دولت الکترونیک مسئول نظارت بر حسن اجرای دولت الکترونیک شدند. با دستگاه‌هایی که کم‌کاری کنند و از وظایف خود در غیرحضوری کردن خدمات پرکاربرد خود اجتناب کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مدت شیوع ویروس کرونا و تشکیل قرارگاه عملیاتی، بیش از ۵۰۰ خدمت الکترونیک شد، اظهارکرد: باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه قوه قضائیه برای پیشگامی در این حوزه قدردانی کنیم.

محبی نظر یکی از علل موفقیت طرح محدودیت‌های هوشمند و طرح شهید سلیمانی (گام چهارم بسیج ملی یا محله محور) را استفاده از ظرفیت‌های فناورانه کشور اعلام کرد و گفت: در بسیاری از کشورها داده توانسته است کرونا را مهار کند و در کشور ما هم راه‌اندازی سامانه‌های مختلف و اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر در دستورکار ستاد ملی قرار داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه استعلام سلامت توسط وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات، از سوار شدن اشخاص مبتلا به کرونا در هواپیما، قطار مسافربری، اتوبوس‌های بین‌شهری و ... جلوگیری شد، افزود: تاکنون از سوار شدن بیش از ۸۰۰۰ نفر به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری شده است. در مترو تهران نیز خرید بلیت‌های الکترونیک با ثبت کدملی همراه شد تا این موضوع محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مسئول کارگروه فناوری و دولت الکترونیک قرارگاه عملیاتی کرونا خاطرنشان کرد: با کار مشترک نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات، به زودی سامانه‌ای برای ثبت مقصد اسکان مسافرین با وسایل شخصی راه‌اندازی خواهد شد تا ضمن ساماندهی و حفظ سلامت مردم، از اسکان در مناطق غیرمجاز تعیین شده توسط قرارگاه عملیاتی جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار