حفظ سلامت، مهمترین و زیربنایی ترین اصل در آموزش و پرورش است

مشهد (پانا) - در جلسه شورای سلامت ادارات آموزش و پرورش قطب شهید هاشمی نژاد، مشهد مقدس و تبادکان بر هماهنگی، نظارت و کنترل عوامل و پارامترهای سلامت دانش آموزان با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به صورت فصلی و معرفی برنامه های اجریی حوزه سلامت تاکید شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد
حفظ سلامت، مهمترین و زیربنایی ترین اصل در آموزش و پرورش است

جلسه شورای سلامت ادارات آموزش و پرورش قطب شهید هاشمی نژاد و تبادکان که به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد، با حضور رضا کشتی دار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداه کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ریاست مرکز بهداشت شماره یک مشهد و مدیران ادارات ناحیه ۶ و ۷ برگزار شد. دراین جلسه بر هماهنگی، نظارت و کنترل عوامل و پارامترهای سلامت دانش آموزان با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بصورت فصلی و معرفی برنامه های اجریی حوزه سلامت تاکید شد.

رضا کشتی دار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مداخله حوزه سلامت در پیشگیری از چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در ایام کرونایی تحت عنوان طرح کوچ، بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش و پرورش ۳درصد کاهش چاقی و اضافه وزن دانش آموزان را در بر داشته است.

کشتی دار، با بیان شرایط رعایت پروتکلهای بهداشتی در رنگ بندی های مختلف کرونایی، رعایت و نظارت بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را به مربیان بهداشت و رابطین سلامت در مدارس توصیه کرد.

وی گفت: رعایت دستورالعملهای بهداشتی(فاصله گذاری اجتماعی، حضور حداکثر ۱۰ نفر دانش آموز در کلاس، تهویه مناسب کلاس، شرایط و نظارت رعایت پروتکل ها در زنگ تفریح و.....)، توسعه سواد خود مراقبتی و آموزش مهارتهای بهداشتی، تمهیدات بهداشتی محیط فیزیکی مدارس، غربالگری، شناسایی و درمان بیماران و مبتلایان کرونا، تکمیل فرم فعالیتهای مدارس در پیشگیری و شناسایی بیماریهای واگیری مدارس توسط مدیران را می توان از جمله محورهای اصلی بازگشایی مدارس برشمرد.

نورا...جوانشیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد در جلسه شورای سلامت ادارات آموزش و پرورش قطب شهید هاشمی نژاد و تبادکان گفت: اهداف آموزش و پرورش در صورتی تحقق می یابد که تعلیم و تربیت با بهداشت و سلامت دانش آموزان حرکت کند و در این شرایط حساس کرونایی نقش مربیان بهداشت و مراقبان سلامت به عنوان بازوان اجرایی برنامه بهداشت مدارس نقش مهمی در حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان ایفا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار