اقدام جهادی بنیاد برکت برای تحقق عدالت آموزشی در جنوب شرق؛

بنیاد برکت سرویس مدارس 120 روستای سیستان و بلوچستان را تأمین کرد

زاهدان (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان ۱۲۰ روستای سیستان و بلوچستان در قالب طرح روستا مرکزی با استفاده از ۱۵ دستگاه ون اهدایی بنیاد برکت از ایاب و ذهاب ایمن بهره‌مند می شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بنیاد برکت سرویس مدارس 120 روستای سیستان و بلوچستان را تأمین کرد

حمیدرضا رخشانی در حاشیه اهداء ۱۵ دستگاه ون اهدایی بنیاد برکت به دانش آموزان 120 روستای سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان سیستان و بلوچستان به خصوص در مناطق روستایی به دلیل شرایط مالی ضعیف خانواده‌ها مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل ترک تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی، بعد مسافت و نداشتن توانایی مالی در پرداخت هزینه ایاب و ذهاب است که سبب می‌شود دانش‌آموزان از ادامه تحصیل انصراف دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به اجرای طرح روستا مرکزی برای تحت پوشش دادن جمعیت دانش آموزی استان در روستاها اشاره کرد و گفت: اجرای طرح روستا مرکزی و کاهش هزینه‌های تحصیل سبب شد تا در سال جاری شاخص نگهداشت دانش آموزان استان افزایش یابد.

رخشانی تصریح کرد: اهدای این ۱۵ دستگاه خودرو توسط بنیاد برکت کار بزرگی است و موجب بهره‌مندی هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان در ۱۲۰ روستا و ۷۵ مدرسه می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از آنجایی که توان مالی اکثر خانواده‌های روستایی زیر یک میلیون تومان است، در طرح روستا مرکزی ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط آموزش وپرورش و ۵۰ درصد توسط والدین پرداخت می‌ شود.

وی افزود: ایاب و ذهاب ایمن از روستای محل سکونت تا روستای محل تحصیل قطعا تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری دانش‌آموزان روستایی و ادامه تحصیل آنان خواهد داشت.
گفتنی است در این مراسم تفاهم نامه بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه ون اهدایی بنیاد برکت بین مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام رحمت الله علیه استان به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار