بیگی: فقر حرکتی باعث بروز چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان می‌شود

تهران (پانا) - واحد کارشناسی تربیت بدنی منطقه ۱۲، با توجه به اهمیت سلامت جسمی دانش آموزان در شرایط کرونایی وبینار آموزشی با موضوع ارزیابی و تجویز تمرین برای کودکان و نوجوانان دارای اضافه و چاقی مفرط برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بیگی: فقر حرکتی باعث بروز چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان می‌شود

معصومه شمشادی، کارشناس تربیت بدنی منطقه در گفتگو با پانا از برگزاری جلسه اموزشی در مورد ارزیابی کودکان و ملاحظات رشدی و تجویز تمرین برای دانش آموزان دارای چاقی مفرط سخن گفت.

وی افزود:‌ با توجه به شرایط ویژه کرونایی و کم تحرکی در دانش آموزان و عوارض و آسیبهای ناشی از آن، واحد تربیت بدنی منطقه جلسه آموزشی با موضوع ارزیابی، تجویز تمرین ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مکتب لایو با حضور شریف بیگی، مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر چاقی برگزار کرد.

محورهای این جلسه آموزشی در مورد اندازه گیری صحیح و اصولی قد و زن دانش آموزان، ملاحظات رشدی، هرم آمادگی در نوجوانان، تمرینات هوازی و تجویز تمرین در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی مفرط بود.
شریف بیگی، ابتدا به بیان فواید فعالیت ورزشی برغالب اندام های بدن پرداخت و همچنین خطرات بی تحرکی و لزوم تاکید بر پیشگیری از فقر حرکتی و بروز اضافه وزن و چاقی را مطرح کرد.

وی گفت: نقاط قوت دانش آموزان چاق باید شناسایی شود شرایط تمرین برای آنها مهیا شود.

وی افزود: با توجه به شیوع پاندمی کرونا باید نکاتی را در جهت زمانبندی تمرینات در خانه را ازجمله، استفاده از تمرینات هوازی همچون، حلقه زدن، طناب زدن، استپ، نردبان چابکی رعایت کرد.

وی در مورد استفاده از تمرینات بدون جهش، پرش یا جابجایی همچون کرانچ شکم، شنای سوئدی و غیره اشاره کرد.
وی تصریح کرد: اجرای تمرینات قدرتی برای دانش آموزان با رعایت ملاحظات ایمنی و نظر متخصصین فیزیولوژی ورزشی مناسب است.
وی افزود: برخی از باورهای غلط دربین افراد جامعه رایج شده است. از جمله این باورها تاثیر تمرین قدرتی بر کاهش رشد قد و یا عدم افزایش قدرت در پسران پیش از سن بلوغ است.

وی در آخر تاکید کرد: به استانداردهای کاهش وزن در کودکان و نوجوانان و لزوم رعایت یک ارزیابی دقیق و استفاده از متون علمی باید توجه کرد.

کارشناس تربیت بدنی منطقه از همکاری محمد خزایی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی صمیمانه تشکر و تصریح کرد: امید است با برگزاری این جلسات آموزشی برای همکاران تربیت بدنی منطقه بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار