رقابت قرآنی دانش آموزان کشور در دارالمرحمة سمنان آغاز شد

سمنان (پانا) - آیین افتتاحیه و فرآیند داوری چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور در رشته های هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت قرآنی دانش آموزان کشور در دارالمرحمة سمنان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آئین افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سُرایی که به صورت زنده از طریق پیام رسان شاد در دسترس مخاطبان و گروه های شرکت کننده استان ها قرار می گرفت، گفت: اعتبار و ارزش قرآن به این است که اول اینکه کلام بی مانند خداست و دوم اینکه مخاطبش فقط انسان است.

محمد دستورانی با اشاره به اینکه قرآن بجز انسان هیچ مخاطب دیگری ندارد، ارزش و اعتبار انسان هم این است که روح الهی در او دمیده شده و مفتخر است که مخاطب سخن و وحی پروردگار باشد، خاطرنشان کرد: چه ارزشی بالاتر از اینکه هم روح الهی داریم و هم مخاطب مستقیم پروردگاریم. با یاد خدا دل ها آرامش پیدا می کند و خستگی و افسردگی را از وجود ما پاک می کند.

وی با عنوان این مطلب که قرآن هم درجاتی دارد، یک ظاهر و یک باطن، اظهار کرد: برای استفاده از لذت قرآن بایستی به طور مستمر با قرآن مانوس بود. قرآن جاذبه ای دارد که دل های زلال و فطرت های پاک و انسان های نجیب را به سمت خودش می کشد. آدم، بودن است و انسان، شدن. با قرآن هر لحظه انسان تر می شویم.

رییس چهارمین دوره مسابقات هم خوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان کشور گفت: خوشا به سعادت شما دانش آموزان عزیز هم خوان و مدیحه سرای که در حوزه مغناطیس قرآن قرار دارید.

گفتنی است؛ این مسابقات امروز و فردا در سمنان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار