انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل عنوان کرد فرهنگ زیربنای تمام مسائل موجود در جامعه بوده و انقلاب شکوهمند اسلامی بیشتر بر پایه فرهنگ و احیای مسایل فرهنگی و اخلاقی اتفاق افتاده و انقلابی فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است

به گزارش اداره کل استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: اینکه انقلاب ما انفجار نور بوده از حوزه فرهنگ نشات گرفته و وظیفه ما حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب و شهدا و امام شهدا است.

او بیان کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ بسیار سخت است اما همه مشکلات اجتماعی اعم از بزهکاری، طلاق، خودکشی و اعتیاد ریشه در فرهنگ دارد و باید روی این مسایل بیشتر متمرکز شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: برنامه‌های مختلفی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی از سوی ارگان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده و نتایج خوبی نیز به دست آمده است که به خاطر کرونا تعطیل بوده و به زودی در ادارات، کارخانه ها و بخش‌‍های خصوصی و دولتی آموزش مهارت آموزی‌های زندگی شروع می‌شود.

بهنامجو تصریح کرد: بخش عظیمی از مردم از ظرفیت برنامه شاد استفاده می کنند و آموزش وپرورش علاوه بر آموزش و تعلیم دانش‌آموزان در رابطه با مهارت آموزی زندگی از قبیل همسریابی، زندگی بعد از ازدواج و ترویج فرهنگ اسلامی به دانش آموزان و اولیای آنان ارائه کنند.

او در بخش دیگر از سخنان خود شهرستان مشگین شهر را قطب گردشگری و تاریخی برشمرد و گفت: این شهرستان از برکت انقلاب اسلامی به یک منطقه گردشگری و صنعتی تبدیل شده و نمونه آن اتمام چهار بانده راه ارتباطی از اردبیل تا این شهرستان است.

استاندار اردبیل بیان کرد: وجود کارخانه کامیون سازی حدید مبتکران و پهنه های معدنی در محدوده این شهرستان، انقلاب عظیم معدنی و صنعتی در راستای اشتغال زایی و اقتصادی برای مشگین شهر به ارمغان می آورد.

بهنامجو در رابطه با طرح مدیریت و کنترل کرونا نیز اظهار کرد: از مزایای طرح سردار شهید سلیمانی محله محوری بودن طرح بود که در ایام کرونا اتحاد و وحدت با محوریت سپاه و پایگاه‌های مقاومت انجام شد و پایگاه مقاومت محلات با مدیریت جهادی به پایگاه سلامت تبدیل شد.

او گفت: در این طرح پایگاه های سلامت علاوه بر اینکه برای کمک به سلامت جامعه اقدام کرده، بلکه سایر آسیب ها را در این طرح شناسایی و برای کنترل و پیشگیری آن اقدام کردند.

استاندار اردبیل همچنین در جریان بهره برداری از پروژه های اقتصادی و عمرانی شهرستان مشگین شهر افرود: در این شهرستان ۵۷ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتبار بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان بهره برداری شد.

بهنامجو با بیان اینکه مشگین شهر مسیر توسعه خود را به خوبی پیدا کرده است، گفت:در سال جاری عملیات اجرایی اکتشاف بزرگترین پهنه معدنی مشگین با عنوان اولین پهنه بزرگ در استان آغاز شد.

او اظهار کرد: واحد کنسانتره مس به عنوان اقدامی بزرگ با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان احداث می شود.

بهنام جو تصریح کرد: دومین پهنه بزرگ با عنوان نیاز، که تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می شود.

استاندار اردبیل افزود: با استخراج این دو پهنه معدنی بزرگ در مشگین شهر گام بزرگی در این خصوص در مشگین شهر برداشته می شود.

بهنام جو به فعالیت کارخانه کامیون سازی مشگین شهر که در کشور بی نظیر بوده ، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قطعات موتور آن هم در داخل کارخانه ساخته می شود.

او بیان کرد: در سال گذشته ساخت بدنه کامیون در این کارخانه افتتاح شد و به زودی به بهره برداری کامل می رسد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با برنامه ریزی که سرمایه گذار انجام داده و با استخدام ۳۰۰ نفر در ماه های اخیر، تعداد نیروهای شاغل در این واحد به ۴۵۰ نفر رسیده است.

بهنام جو به اقدامات زیرساختی انجام گرفته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: چهار خطه مسیر از سمت سه راهی صحرا به سمت مشگین شهر بسیار خوب اجرا شده و تا تابستان آینده چهار خطه آن به اردبیل به متصل می شود.

او متاثر شدن گردشگری از کرونا در سال گذشته را یادآور شد و افزود: در سال آینده با توجه به استفاده از واکسن ،این بخش نیز در این شهرستان رونق می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار