رئیس مجلس دانش آموزی:

نیاز عمده دانش آموزان،عدالت آموزشی است که یک محوریت کلان در وزارت آموزش و پرورش دارد

تهران (پانا) - رئیس مجلس دانش آموزی معتقد است بزرگترین کمبود و نیاز عمده دانش آموزان بحث عدالت آموزشی است که یک محوریت کلان در وزارت آموزش و پرورش دارد و در ابعاد مختلف قابل بررسی است. از کنکور سراسری تا همین آموزش‌های مجازی که دانش آموزان مناطق محروم با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند. می توان این موضوع را بررسی کرد و در راستای محوریت های مختلف این موضوع گام برداشت.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
نیاز عمده دانش آموزان،عدالت آموزشی است که یک محوریت کلان در وزارت آموزش و پرورش دارد

محمد مهدی کوراوند؛ رئیس مجلس دانش آموزی در گفت و گو با پانا گفت: «گام بعدی ما در راستای تشکیل کارگروه رسانه‌‌ای مجلس است که دستورالعمل و آیین نامه آن توسط اعضای هیئت رئیسه نوشته شده و سعی بر این داریم که به زودی آن را در خدمت نمایندگان محترم قرار دهیم، ضمن اینکه موضوع سند مجلس هم با محتوای نقش مجلس دانش آموزی در تحقق اهداف سند برنامه درسی ملی انتخاب شده و به زودی با آموزش کارگروه تدوین سند، کار آن را به صورت رسمی آغاز می‌کنیم. علاوه بر این، به دنبال این هستیم که در دوره دهم، کارگروه بیانیه گام دوم انقلاب را هم داشته باشیم.»

کوراوند در مورد ادامه کار مجلس با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه آیا وجود این ویروس می تواند فعالیت مجلس را با اختلال مواجه کند، گفت: «درست است که امروزه مجلس ما به صورت مجازی و به نحوی نیمه حضوری است، اما همه چیز به خود ما بازمی گردد که چقدر می خواهیم مثمر ثمر واقع شویم. یعنی اگر ما بخواهیم می توانیم در همین مجلس مجازی هم، با توجه به آن رسالت نمایندگی که برایمان مشخص شده است، به نحو احسن کار خود را انجام دهیم.»

وی گفت: «به دلیل اینکه رسانه یک ابزار است و ما می توانیم به روش های مختلف از آن استفاده کنیم، همچنین طبق اطلاعاتی که از دبیرخانه مجلس دانش آموزی و سازمان مرکز دریافت کرده ایم، بنا بر این شد که فعلا مجلس به صورت مجازی در رسانه ها فعالیت کند. اما این امکان وجود دارد که با بهتر شدن شرایط، مجلس حضوری هم داشته باشیم.»

وی در مورد بزرگترین نیاز امروزه دانش آموزان گفت: «بزرگترین کمبود و نیاز عمده دانش آموزان بحث عدالت آموزشی است که در وزارت آموزش و پرورش یک محوریت کلان دارد و در ابعاد مختلف قابل بررسی است. از کنکور سراسری تا همین آموزش‌های مجازی که دانش آموزان مناطق محروم با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند، ما می توانیم این موضوع را بررسی کنیم و در راستای محوریت های مختلف این موضوع گام برداریم.»

وی افزود: «با توان و انرژی که من از نمایندگان مجلس سراغ دارم، این نکته در نطق های پربار عزیزان در مراسم افتتاحیه کاملاً مشهود بود که مجلس ما یک مجلس منطقی و عملگرا خواهد بود. نمایندگان ما با شناختی که من دارم ضمن مطالبات کلان دانش آموزان کشور، در راستای موضوعات مهم دیگر مثل سند برنامه درسی ملی که قسمتی از آن جزء موضوع سند مجلس است و همچنین سند تحول بنیادین که از اسناد مهم آموزش و پرورش است گام برمی دارند و با منطق و عمل گرایی شدن نیروها، در راستای سفارشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب قرار خواهند گرفت. زیرا یکی از رسالت های اصلی ما عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است که ایشان همواره در سخنرانی های خود بر نیروی جوان اشاره کرده‌اند و ما از صدر اسلام تا به امروز دیده ایم که هرگاه بر جوانان اعتماد شد، نتایج خیلی خوبی کسب شد و من معتقدم که در مجلس دانش آموزی هم این اتفاق خواهد افتاد.»
محمد مهدی کوراوند ضمن تشکر ویژه از مدیران کل استان ها، از آن ها خواست تا نگاه ویژه تری به مجلس دانش آموزی شهرستان ها و استان ها داشته باشند تا آنها هم بتوانند به رسالت اصلی خود که دانش آموز محوری و تربیت دانش آموز سیاسی اجتماعی است برسند.

وی همچنین در پایان، ضمن قدردانی از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محسن حاجی میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش و زهرا پناهی روا؛ رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی، از آنها خواست که در ادامه راه این دوره از مجلس، لطف و عنایت بیشتری نسبت به آن داشته باشند و آن را مورد توجه قرار بدهند تا اتفاقاتی خوب و طراوتی نو در ساختار آموزشی و پرورشی و تعلیم و تربیت این کشور حاصل شود.

*هانیه مرآتیان، دانش آموز خبرنگار منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار