«تی‌تی» با هنرنمایی گیلانی‌ها در سودای سیمرغ

رشت (پانا) - فیلم سینمایی «تی‌تی» به تهیه کنندگی و کارگردانی آیدا پناهنده و بازی جمعی از هنرمندان گیلانی در حالی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود که پیش از این نیز در سی و سومین دوره جشنواره فیلم توکیو حضور داشت.

کد مطلب: ۱۱۵۹۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
«تی‌تی» با هنرنمایی گیلانی‌ها در سودای سیمرغ

فیلم سینمایی «تی‌تی» چهارمین ساخته «آیدا پناهنده» کارگردان ۴۱ ساله سینمای ایران و کارگردان فیلم‌های «اسرافیل»، «ناهید» و «پاییز نیکایدوها» است که همانند سه فیلم قبلی وی در شمال کشور (گیلان - رشت) تولید شده است. فیلمنامه فیلم «تی تی» را ارسلان امیری، همسر آیدا پناهنده نوشته است. تهیه کنندگی فیلم نیز بر عهده «آیدا پناهنده» است. فیلم تی تی یکی از ۳۰ فیلم پذیرفته شده در بخش توکیو پریمر ۲۰۲۰ میلادی است.
آیدا پناهنده اولین جایزه را برای کارگردانی فیلم ناهید از جشنواره کن 2015 دریافت کرد. اینبار او سراغ سوژه جدیدی در فیلم تی تی رفته که زنی خارج از ساختار جامعه ایران و چهارچوب اجتماعی قرار دارد. الناز شاکردوست در فیلم «تی تی» ایفاگر نقش مادری رنج دیده و فقیر است که نظافتچی بخش نوزادان بیمارستان است و مجبور است برای تامین مخارج زندگی، رحم خود را اجاره بدهد تا زوجی که نابارور هستند هم بتوانند صاحب فرزند شوند.

پارسا پیروزفر در فیلم تی‌تی دارای نقش ابراهیم بوده که تومور دارد و بیماری او پیشرفته است؛ ابراهیم یک استاد فیزیک در آستانه کشف بزرگ سیاهچاله فضایی است و هنگامی با تی تی آشنا می‌شود، تلاش می‌کند برای تی تی که تحصیل کرده نیست از کشف بزرگش درباره نزدیک شدن پایان جهان توضیح دهد و بگوید که فقط او می‌تواند بشریت را نجات بدهد. سخنان ابراهیم در تی تی رسوخ می‌کند و یکباره تی تی تصمیم می‌گیرد که جان ناجی آینده بشریت را نجات دهد و اینکار را توسط نوعی طلسم جادویی می‌خواهد انجام بدهد که می تواند بطور معجزه آسایی باعث درمان ابراهیم شود. هوتن شکیبا در فیلم تی تی ایفای نقش امیر ساسان را برعهده دارد که نامزد تی تی بوده و مردی الکلی است که عشق تی تی را می‌خواهد استثمار کند و باعث شده شخصیت منفی فیلم شکل گیرد.
علاوه بر پارسا پیروزفر، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا به عنوان بازیگران اصلی؛ امیر حامد، زینب شعبانی، مهرانه به نهاد و سودابه جعفرزاد، چهار هنرمند گیلانی هستند که در «تی‌تی» ایفای نقش می کنند. مهدی فریضه، هیلدا کردبچه، منوچهر امیری، مهران نیک روش، هانیه کاظمی، مهیار دانشمند و رضا عموزاد نیز سایر بازیگران این فیلم هستند.

لیست عوامل اصلی فیلم نیز به این شرح است: تهیه کننده و کارگردان: آیدا پناهنده، مجری طرح: حامد پروین‌خسروی، فیلمنامه: ارسلان امیری و آیدا پناهنده، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی، مدیر تولید: مسعود دلیری، صدابردار: وحید مقدسی، آهنگساز: علیرضا افکاری، صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، تدوین: عماد خدابخش و ارسلان امیری، برنامه‌ریز: خسرو نصیری‌خواه، مشاور رسانه‌ای: محمد حیدری، مدیر امور پس‌تولید: نیما دبیرزاده، طراح جلوه‌های دیداری: وحید قطبی‌زاده، دستیار اول کارگردان: عباس بهبودی، عکاس: امید صالحی، اصلاح رنگ: هوتن حق‌شناس.

محمدحسین هوشمندی طراحی پوستر بین‌المللی فیلم «تی‌تی» و کمپانی Dreamlab Films به مدیریت نسرین میرشب پخش جهانی آن را بر عهده دارد.

16 فیلم بخش مسابقه ایران «سودای سیمرغ» سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از 15 لغایت 22 بهمن‌ماه جاری در سینما 22 بهمن رشت اکران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار