مرحله نخست طرح هر دانش آموز یک مهارت با پوشش ۱۰۱ آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج (پانا) - طرح هر دانش‌آموز یک مهارت از بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش است که در دوره متوسطه و با هدف آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی انجام می‌شود .

کد مطلب: ۱۱۵۸۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مرحله نخست طرح هر دانش آموز یک مهارت با پوشش ۱۰۱ آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این باره گفت: این طرح در دوره اول متوسطه و آموزش حداقل یک مهارت شغلی و حرفه‌ای آغاز شد وتا پایان دوره متوسطه دوم نیز ادامه دارد.
هادی زارع پور در حاشیه کارگاه آموزشی دبیران متولی اجرای این طرح در یاسوج اظهار کرد: مرحله نخست این طرح با پوشش۵ هزار۲۹ دانش آموز پایه هفتم بویراحمد انجام و در سال‌های تحصیلی آینده در دیگر مناطق توسعه می یابد.
او گفت :مجریان این طرح ۱۹۳ نفر از دبیران دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر هستند که مهارت های پایه و مهارت های حرفه ای را فرا می‌گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: طرح‌های ایران مهارت و آموزش مهارتهای شغلی و حرفه‌ای در ۲۰۱ رشته‌ای در هنرستان‌ها نیز در حال اجراست.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم گفت :مهارت های پایه به میزان ۶۰ ساعت و مهارت‌های حرفه‌ای به میزان ۱۲۰ ساعت ارائه می‌شود.
ایوب رضایی بیان کرد: در درس فرهنگ و هنر سه پودمان هنرهای تجسمی هنرهای شنیداری و گفتاری و هنر های سنتی و در درس کار و فناوری پودمان های کار با فلز ،کار با چوب و شهروند الکترونیک برای معلمان ارائه شد.
او گفت :چهار مرکز در یاسوج برای اجرای طرح در دبیرستانهای توحیدی ،پسرانه فرهنگیان ،حجاب و عفت راه اندازی شد.
معاون متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: آموزش ها در قالب فضای مجازی ارائه و دانش آموزان در پایان دوره تا پایان اردیبهشت گواهی مهارت آموزی دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار