لزوم تناسب میان تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی با سپرده‌ها

تهران (پانا) - رییس‌ کل بانک ‌مرکزی بر ضروت رعایت بخشنامه متناسب‌سازی میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی با سپرده‌های آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تناسب میان تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی با سپرده‌ها

‌ «عبدالناصر همتی» در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: بعدازظهر دیروز (پنج شنبه) در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس ضمن بررسی مسایل بانک‌ها، بر ضرورت تلاش آنها برای تامین مالی تولید و ضرورت رعایت بخشنامه صادره بانک مرکزی برای متناسب‌سازی میزان تسهیلات اعطایی بانک‌های خصوصی با سپرده‌های آنها در استان تاکید شد.

همتی یادآور شد: صبح دیروز نیز به اتفاق برخی معاونان و مدیران بانک مرکزی در جلسه دولت و بخش خصوصی در شیراز گفت وگویی داشتیم، جلسه بیش از سه ساعت ادامه داشت که در این جلسه، مسائل ارزی و ریالی و نیازهای واحدهای و تولیدی و بازرگانی استان، در فضای صمیمی با حضور استاندار و سایر مسئولان استان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، مسائل موردی نیز در قالب کمیته‌ای در بانک مرکزی پیگیری و حل و فصل شود.

وی در این یادداشت تصریح کرد: همچنین مقرر شد؛ بانک‌ها منابع لازم برای اتمام ۱۰۵ پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت را تامین کنند و در پایان جلسه نیز سیاست‌های پولی و ارزی و سایر اقدامات بانک مرکزی برای خنثی‌سازی تحریم‌های بی‌سابقه در دو سال گذشته به اطلاع اعضای جلسه رسید.

همتی افزود: در بازدید از پروژه خط دو متروی شیراز نیز مقرر شد، منابع ناشی از انتشار اوراق مشارکت در اسرع وقت در اختیار پروژه قرار گیرد تا امکان راه اندازی این خط هرچه سریع‌تر فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار