افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی در آذربایجان شرقی؛

پاشایی: نمایندگان مجلس دانش آموزی، بازگو کننده حرف ها و مشکلات ناگفته دانش آموزان

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه دهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت باید توجه داشت که در هر سیستمی مشکلاتی وجود دارد اما مسئله مهم در کنار بیان مشکلات، ارائه راهکار برای حل آنها می باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
پاشایی: نمایندگان مجلس دانش آموزی، بازگو کننده حرف ها و مشکلات ناگفته دانش آموزان

جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه افتتاحیه مجلس دانش آموزی، ضمن تبریک پیشاپیش دهه فجر گفت: در استان ما، تقریبا ۷۵۰ هزار نو آموز و دانش آموز و۸۹۰۰ مدرسه و ۴۳ هزار همکار فرهنگی داریم که در ۳۹ منطقه و ناحیه، هدایت امر تعلیم و تربیت را به عهده دارند.
وی اضافه کرد : حلقه واسط بین ادارات آموزش و پرورش، ۳۹ منطقه و ناحیه با وزارت آموزش و پرورش است. مدیر کل آموزش و پرورش هر استان، مسئولیت آموزش و پرورش استان را با ابلاغ وزیر بر عهده داشته و معاونینی نیز در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی دارد. در این مجموعه بزرگ، اداره کرد با وجود محدویتهای مالی بسیار دشوار است و ما به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستیم و نیاز به کمک داریم.
جعفر پاشایی اظهار داشت: مشکلات دانش آموزان را باید از زبان دانش آموزان شنید تا بتوان مشکلاتشان را حل کرد. باید توجه داشت که در هر سیستمی مشکلاتی وجود دارد اما مسئله مهم در کنار بیان مشکلات، ارائه راهکار برای حل آنها است.


مذاکره و بحث اصلی ترین راهکار حل مشکلات است

وی بیان کرد : به مسائل فنی، آموزشی و پرورشی بیشتر فکر کنیم و در آموزش و پرورش نیز توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه دین ما، دین محبت است، افزود: با ارتباط انسانی و محبت، کارها را پیش ببریم و دارای برنامه باشیم؛ همچنین نگرشهایمان را تغییر دهیم تا خدماتی بهتر ارائه داده و بهره وری دستگاه بالا رود.

نوری رئیس دفتر فرهنگی، نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: آموزش و پرورش با وجود مشکلات عدیده ای که به دلیل بیماری کرونا دارد، با پیگیریهای مستمر مسئولان همیشه حرف اول را در عرصه فرهنگی و هنری دارد.

مجلس دانش آموزی راهی برای بیان مشکلات دانش آموزی، آموزشی و پرورشی در سطح استان و کشور است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تشریح کرد: در حال حاضر ما به جهت برنامه ریزی، طراحی مسائل آموزشی و پرورشی و مدیریت در سطوح مختلف به پتانسیل و حضور جوانان آگاه، شجاع و مسئولیت پذیر نیاز داریم.
وی با بیان اینکه مجلس دانش آموزی یک پتانسیل غنی برای آینده کشور است، ادامه داد: هر راه پیشرفت از راه آموزش و پرورش می گذرد. لذا باید به دستگاه آموزش و پرورش توجه ویژه کرد؛ به این دلیل که آموزش و پرورش مقلب نیروی انسانی می باشد و قطعا کشوری که پیشرفته است، مقدمات کار آن در حوزه تعلیم و تربیت شکل گرفته است.
طاهر علمی خاطر نشان کرد: برای اینکه توسعه بیابیم، لازم است بیشترین سرمایه گذاری را در بخش نیروی انسانی و در سطح آموزش و پرورش داشته باشیم.
وی در مورد مجلس دانش آموزی نیز گفت: امید است با وجود نمایندگان مجلس دانش آموزی، مشکلات بیان شود چرا که هر چیزی با گفتگو حل می شود.


شورای دانش آموزی، شالوده تشکیل مجلس دانش آموزی

رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد مجلس دانش آموزی استان گفت: مجلس دانش آموزی، نهادی صنفی و مشورتی است و شورای دانش آموزی که یکی از ارکان مدرسه می باشد، شالوده تشکیل این مجلس است.
وی افزود: اعضای مجلس دانش آموزی درباره مسائل دانش آموزی و مسائل تعلیم و تربیت، طرح و پیشنهاد به مسئولین ارائه می دهند.
صمد علیزاده ادامه داد: سهم استان ما در مجلس دانش آموزی، کشور ۶ نفر( ۳ دختر و ۳ پسر ) است. همچنین اعضای شورای دانش آموزی استان ۱۱ دختر و ۱۱ پسر در کنار این مجلس در حال فعالیت هستند.
وی خاطر نشان کرد: در بسته تحولی براساس سهمیه ابلاغی سازمان مرکز، مجلس دانش آموزی در ۱۴ ناحیه و منطقه با حضور ۵۰ دانش آموز (۲۵ دختر و ۲۵ پسر) تشکیل یافته و مجلس دانش آموزی استان با ۵۰ دختر و ۵۰ پسر تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار