امروز بصورت مجازی برگزار شد:

آیین افتتاحیه مجلس دانش آموزی استان همدان

همدان (پانا) -آیین افتتاحیه مجلس دانش آموزی استان همدان بصورت پخش زنده در شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه مجلس دانش آموزی استان همدان

در این مراسم که از ساعت 10 صبح در سالن موحدی اداره کل آموزش و پرورش استان بصورت پخش زنده در کانال ها و گروه های شبکه شاد استان همدان برگزار شد، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، عنوان کرد: مجلس دانش آموزی از ارکان تربیت سیاسی و محلی برای آموزش فعالیت های اجتماعی و مشارکتی برای دانش آموزان است و نمایندگان منتخب دانش آموزان روزی در جامعه دارای مناسب سیاسی و اجتماعی خواهند بود.

پورداود ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی استان به عنوان مشاور مدیرکل می توانند با انتقال مسائل، مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات در راستای هر چه بهتر و پرثمرتر کردن امر دانش آموزی کمک حال نیروهای ستادی باشند و با تشکیل کمیته های مجلس دانش آموزی خواهند توانست در این امر موفق شوند.

وی عنوان کرد: در جهت بهبود امر ارتباط بین مدیرکل و هیئت رییسه مجلس دانش آموزی باید جلساتی بصورت ماهانه با حضور اعضای هیأت رئیسه برگزار شود و یکی از اعضای هیئت رئیسه به عنوان عضو دائمی شورای آموزش و پرورش استان معرفی شود.

در ادامه این مراسم رضا میرزایی، رییس سازمان دانش آموزی استان همدان در خصوص سابقه و اقدامات انجام شده در خصوص انتخابات مجلس و تشکیل مجالس شهرستان ها عنوان کرد: استان همدان دارای 19 شورای دانش آموزی شهرستان ها، مناطق و نواحی بوده که بعد از ابلاغ سند تحول سازمان دانش آموزی، شورای دانش آموزی 9 شهرستان به مجلس ارتقاء یافته اند.

وی ادامه داد: پس از انتخابات مجالس استانی دانش آموزانی که حائز بالاترین رأی در استان بودند به عنوان هیئت رییسه مجلس کار خود را آغاز کردند.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به مشارکت دانش آموزان در این امر مهم و راه اندازی گروه های هیجده گانه مجالس دانش آموزی شهرستان ها و تشکیل کمیته های مجالس می توان نظرات، انتقادات و پیشنهادات دانش آموزان را استخراج و در اختیار واحدهای مربوطه در ادارات آموزش و پرورش قرار داد.

در ادامه این مراسم دانش آموزان هیئت رییسه به بیان نظرات خود پرداختند و در حوزه های مختلف آموزشی مشکلات و نقدهای خودرا ارائه کردند.

در خاتمه این مراسم، اعتبارنامه نمایندگان و همچنین احکام مشاورین مدیرکل به آنان داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار