شروع بررسی علنی بودجه 1400 از سه‌شنبه آینده

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، سه‌شنبه را زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن مجلس اعلام کرد و گفت اگر نمایندگان راجع به احکام لایحه بودجه، تبصره‌ها، هزینه‌ها و درآمدها ابهام یا سوالی دارند دولت آماده رفع ابهامات و پاسخگویی به سوالات است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
شروع بررسی علنی بودجه 1400 از سه‌شنبه آینده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسینعلی امیری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: لایحه بودجه امسال ۲ روز زودتر از موعد قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و همچنان در کمیسیون تلفیق در حال رسیدگی است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری افزود: سازمان برنامه و بودجه نماینده دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ است که محمدباقر نوبخت و معاونانش به‌طور مداوم در کمیسیون تلفیق حضور یافته و نقطه نظرات دولت را مطرح کردند.

امیری با اشاره به نامه مجلس شورای اسلامی به دولت، اظهار کرد: طبق این نامه قرار است لایحه بودجه ۱۴۰۰ از روز سه شنبه در دستور صحن علنی مجلس قرار گیرد که رئیس‌جمهوری هم در نشست امروز دولت تاکید داشت که نوبخت و وزرای اقتصادی با مجلس برای تصویب لایحه همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: قبلا هم عرض کردیم هر کدام از احکام لایحه بودجه دارای منطق خود است. این لایحه در جلسه‌های مختلف دولت با توجه به شرایط و واقعیت‌های کشور تهیه و تعیین شد و به تصویب رسید.

امیری افزود: نمایندگان مجلس حتما نیت خیر دارند. بارها اعلام کردیم اگر نمایندگان راجع به احکام لایحه بودجه، تبصره‌ها، هزینه‌ها و درآمدها ابهام یا سوالی دارند، دولت آماده رفع ابهامات و پاسخگویی به سوالات است.

معاون رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که لایحه بودجه امسال که نخستین بودجه است که از سوی مجلس یازدهم بررسی و تصویب می‌شود و آخرین بودجه مربوط به دولت تدبیر و امید است، فصل جدید و خوبی از همکاری‌های دولت و مجلس را رقم بزند و یک کار مشترک ماندگاری برای حل مشکلات کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار