معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

مردم از حضور در بازارهای محلی و عمومی شهر پرهیز کنند

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم استان خواست برای پیشگیری از ابتلا و انتقال کرونا از حضور در بازارهای محلی و عمومی شهر خودداری کنند و فقط برای تهیه مایحتاج ضروری با رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن حضور یابند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم از حضور در بازارهای محلی و عمومی شهر پرهیز کنند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده اظهار کرد: بر اساس بررسی ها بازارهای شهری و محلی که در آنها تماس افراد بسیار زیاد و به هم نزدیک است و در عمل فاصله فیزیکی قابل رعایت نیست از مکان های مهم انتقال بیماری کووید ١٩ است.

وی بیان کرد: مردم باید به این مهم توجه داشته باشند و در این اماکن تا حد ممکن جز به ضرورت حضور نیابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: برای حضور در این بازارها حتما از ماسک استفاده شود، در صورتی که افراد به وسایلی دست زدند به هیچ عنوان به چشم و بینی نزده تا احتمال انتقال بیماری کم شود.

وی تاکید کرد: شعار در خانه بمانیم را همه باید رعایت کنیم تا وضعیت استان گیلان از حالت کنونی که روزانه به طور متوسط بین ٨٠ تا ١٠٠ بیمار در بیمارستان های استان بستری می شوند، خارج شده و بتوانیم به وضعیت آبی و سفید برسیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: هم اکنون ۴۵۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ٩٠ نفر آنان بیماران بدحال و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

تاکنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به ۵۷ هزار و ۴۸۱ نفر رسیده است.

همچنین یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۷۰ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین ۴۰۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار