اولین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در کاشان برگزار شد

اصفهان ( پانا) - رییس سازمان دانش آموزی کاشان گفت  برگزاری فعالیت های اجتماعی و گروهی فرصت مهم و بزرگی برا ی دانش آموزان  است زیرا می توانند از این مسیر توانمندی ها و ظرفیتهای اجتماعی خود را افزایش دهند.

کد مطلب: ۱۱۵۷۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در کاشان برگزار شد

علی مولایی روز یک شنبه در آیین برگزاری اولین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در کاشان اظهار کرد: زندگی جمعی و بر پایه مشارکت همگانی که در دنیای مدرن مورد تاکید است پیش از این در فرهنگ دینی و ملی ما سفارش شده است.

وی افزود: گفت و گو و پذیرش نظر مخالف، یک عنصر موثر در مسیر توسعه جامعه است که می تواند باعث تقویت صمیمت در جامعه و پشتوانه ملی باشد و این گفت و گو باید در خانه و مدرسه آغاز شود هر چند که بنا به پژوهشها میزان گفت و گو در خانواده ها خیلی کم شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: جامعه ای که گفتگوی بین افراد آن مورد توجه است، مشکلات به شیوه مسالمت آمیز حل شده و تفاهم بین افراد آن شکل می گیرد.

وی افزود: مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی صنفی، مشورتی و زیر مجموعه سازمان دانش آموزی است که از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرده و مصوبه های این مجلس پس از تأیید در شورای عالی آموزش و پرورش، قابل اجراست.

مولایی گفت: جامعه زمانی می تواند مسایل خود را با گفت و گو حل کند که شهروندان آن گفتگو را از درون خانواده و مدرسه آموخته باشند، در غیر این صورت تبعات جبران ناپذیری برای جامعه ایجاد می شود.

در ادامه کارشناس سازمان دانش آموزی کاشان گفت: تشکیل شوراها و مجلس دانش آموزی و همه تشکلهای درون مدرسه با این هدف است که فرزندان این جامعه، کار تیمی، پذیرفتن افکار و عقاید و انتخاب بهترین راهکار را یاد بگیرند.

محمد رضا مقدسی نیا اظهار کرد: نزدیک به دو دهه است که شورای دانش آموزی در مدرسه ها تشکیل می شود و دانش آموزان ما به عنوان صاحبان جامعه فردا با فرهنگ انتخابات، تصمیم گیری جمعی، شنیدن نظرهای مختلف و پیگیری قانونمند خواسته های خود آشنا شده اند.

وی افزود: پیش از این پنج نفر از نمایندگان دانش آموزان کاشان در مجلس دانش آموزی استان اصفهان شرکت می کردند اما امسال برای اولین دوره در مناطقی که تعداد مدارس متوسطه به تفکیک جنسیت بالای ۲۵ مدرسه باشد، مجلس دانش‌آموزی با ۵۰ عضو در آن شهرستان تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخابات با شرایط موجود، در گروه دبیرستانهای دخترانه به صورت حضوری و برای پسران به صورت مجازی برگزار شد تا با رای اعضای شورای دانش آموزی مدارس متوسطه، پنج عضو هیئت رییسه مجلس دانش آموزی کاشان شامل رئیس، دو نائب رئیس، دو منشی، دو کارپرداز انتخاب شوند.

مقدسی نیا تاکید کرد: اعتبارنامه مجلس دانش آموزی به مدت یک سال توسط مدیر آموزش و پرورش صادر شده و اعضای هیت رییسه نیز با دریافت حکم مشاور مدیر می توانند در شورای اداری منطقه شرکت کرده و راهکارها و پیشنهادهای خود را پیرامون مسایل و مشکلات جامعه دانش آموزی اعلام ‌کنند.

امسال دهمین دوره مجلس دانش آموزی در کشور تشکیل شد که در قالب کمیته های قرآن و معارف، فرهنگی - ادبی، سیاسی - اجتماعی، ورزشی، علمی - آموزشی، مالی و اداری، هنری و تبلیغی، انضباطی، تعاون و بهداشت فعالیت می کند.

خبرنگار: سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار