مدیرعامل شرکت توانیر عنوان کرد:

همراهی ۵۰ هزار مگاواتی صنایع برای حفظ پایداری شبکه برق

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت توانیر، از همراهی روزانه ۵۰ هزار مگاواتی صنایع برای حفظ پایداری شبکه برق خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
همراهی ۵۰ هزار مگاواتی صنایع برای حفظ پایداری شبکه برق

به گزارش صدا و سیما، محمدحسن متولی زاده با اشاره به این که در این فصل نیاز ما در روز ۸۲۰ هزار مگاوات ساعت برق است افزود: با کمک صنایع و همراهی آن‌ها و خارج شدن این بخش از مدار، روزانه ۵۰ هزار مگاوات ساعت برق به ما کمک شده است.

وی اضافه کرد: در چند روز اخیر با همکاری بسیار خوبی که بین وزارت نفت به خصوص شرکت ملی گاز و وزارت نیرو انجام شده سهم گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق، افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر وضعیت پایداری در شبکه برق وجود دارد و عملاً مشکلی برای تعمیر برق نداریم.

متولی زاده با بیان این که مصرف برق در زمستان نسبت به تابستان, ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند گفت: با توجه به این موضوع شبکه‌های برق و تأسیسات نیروگاه‌ها محدودیتی برای تولید برق ندارند و فقط بروز مشکل زمانی است که تحویل سوخت به نیروگاه‌ها کم می‌شود که این موضوع می‌تواند تولید را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی با اشاره به این که در این ایام، محدودیتی نداریم افزود: فقط ما نیازمند همکاری صنایع و بخش خانگی و تجاری برای صرفه جویی در مصرف برق هستیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که مصرف برق، گاز و سوخت مایع دارای پیش بینی بلندمدت هستند گفت: ممکن است در برخی مواقع با اختلالات کوچکی مواجه شویم که ماجرای خاموشی چند وقت اخیر نتیجه یکی از همین اختلالات بود.

متولی زاده افزود: خاموشی اعمال شده در هفته‌های اخیر تنها یک و نیم درصد از کل نیاز مصرفی کل کشور بود که به دلیل وابستگی شدید مردم به برق بسیار مساله ساز شد.

وی ادامه داد: مصرف برق کشور در زمستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار و نیم درصد افزایش پیدا کرده که بخش عمده‌ای از آن مربوط به صنایع است بنابراین مشکل ما در بخش برق نیست بلکه افزایش گاز، فعالیت نیروگاه‌ها را با اختلال مواجه می‌کند که باید به این بخش، توجه بیشتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار