مربیان و متربیان حوزه پرورشی باید سرآمد باشند

مشهد(پاما)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مربیان پرورشی مشهد عنوان کرد بین فعالیت پرورشی و تربیت تفاوت هست و تلاش بر این است که با کار پرورشی به تربیت رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۶۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مربیان و متربیان حوزه پرورشی باید سرآمد باشند

حسین شادکام در نشستی با معاونین و مربیان پرورشی مشهد ضمن اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین، رویکرد آموزش و پرورش در فعالیت های پرورشی نتیجه گرا و در فعالیت های آموزشی فرایند محور است، یادآور شد: حرف اول در آموزش و پرورش، فعالیت پرورشی و هدف گذاری اول، تربیت است.

وی همچنین گفت: در تغییر رفتار و نگرش، نیاز به موقعیت های زمانی و مکانی تسهیل گرا داریم که یکی از این موقعیت ها در مشهد، همجواری با حرم مطهر امام رضا(ع) می باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری، وجه رقابتی شهر مشهد زیارت است،افزود: یک مربی پرورشی باید بداند با ایجاد یک موقعیت مکانی، می تواند روند اجرایی تربیت را تسهیل کند.

شادکام در ادامه از انجام سه طرح زیارت نیابتی، طرح حرم، منزل، مدرسه و طرح گروه های سرود بدون موسیقی در مشهد خبر داد.

در ادامه علی مهدوی خواه، رئیس اداره قرآن،عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی از روند اجرایی طرح های یادشده سخن گفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد در جمع مربیان پرورشی ارسالت کلی آموزش و پرورش را تربیت برگرفته از سند تحول بنیادین همراه با اعتقاد دینی معرفی کرد.

سید جواد قوامی نژاد گفت: مدرسه یک سازمان اجتماعی مشتمل بر ساختارهای اجتماعی است که روابط مدرسه، مراتبی از حیات طیبه را تحقق می بخشد.

وی ضمن بیان هفت ویژگی مدرسه صالح، بیان کرد: جامعه صالح ارمغان مدرسه صالح است که برای داشتن مدرسه صالح، باید فرصت سازی و فرصت یابی برای تربیت دانش آموزان را در نظر داشت و کار مدرسه صالح استفاده از این فرصت هاست.

وی همچنین ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عناصر خودآگاهی، هویت سازی، هویت یابی و تمدن سازی اسلامی شیعی را عناصر مهم و مورد توجه رهبری معرفی کرد.

قوامی نژاد در پایان گفت: مدیریت و کنترل فضای اجتماعی، اصل شکل دادن رفتار انسان ها است که از این اصل در تربیت موفق دانش آموزان باید استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار