مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب العبور قرار دارند

۱۵.۲۲ درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت نام نکردند و از طریق بسته های آموزشی آموزش دیدند

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد از 5 هزار و 80 مدرسه استان، بیش از 60 درصد در روستاهای برف گیر و صعب العبور است که با بارش برف ارتباط آنها با مناطق دیگر قطع می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۶۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
60 درصد مدارس آذربایجان غربی در مناطق صعب العبور قرار دارند

«مهین منافی» روز سه شنبه در نشست هماهنگی ناظران وزراتی افزود: این استان طولی است و استانهای طولی مشکلی که دارند عدم برقراری ارتباط مفید و مستمر بین نقاط شمالی و جنوبی آنهاست و این یک ضعف عمده است و کوهستانی بودن نیز بر این مشکلات می افزاید.

وی افزود: اغلب روستاهای استان در دامنه کوهستانها بوده و صعب العبوراست از پنج هزار و ۸۰ مدرسه استان بیش از ۶۰ درصد در روستاهای برف گیر و صعب العبور است که بابارش برف ارتباط آنها با مناطق دیگر قطع می شود.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی نیز مشکلات یاد شده را تشدید می کند ادامه داد: کمبود نیرو به تعداد هشت هزار و ۴۲۴ نفر مشکل این استان است که با جذب سرباز معلمان و به کارگیری بازنشستگان و حق التدریسی ها به تعداد ۱۷۰ هزار ساعت این کلاسها اداره می شوند.

منافی ادامه داد: از ابتدای سال آموزشی از ۱۵ شهریور ماه امسال ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز با توجه به الگوهای آموزشی و گروهبندی های خاص و با توجه به دستور العملهای وزارتی پوشش داده شد .

وی بیان کرد: با گروه و تقسیم بندی های ۳۵ دقیقه ای آموزش را در طول روز به شکل حضوری و بعد به شکل ترکیبی داشتیم ، ولی از ۱۵ مهرماه به خاطر وضعیت قرمز کلاسهای استان غیر حضوری کامل و در بستر شاد صورت گرفت.

وی گفت: از کل دانش آموزان استان، ۵۲۰ هزار و ۳۴۴ نفر توانستند در شاد احزار هویت شوند و ۴۶۴ هزار نفر توانستند بین یک و نیم تا سه ساعت آنلاین باشند که ۸۹.۳۱ درصد دانش آموزان احراز هویت شده استان هستند.

وی اظهار کرد: ۱۰.۶۹ درصد دانش آموزان استان آنلاین نبودند هر چند بعد از اعلام اینکه امتحانات امکان برگزاری حضوری دارند، هشت درصد بالا رفته است و دانش آموزان فعال شدند.

منافی گفت: افراد غیر فعال سخت افزار نداشتند و در مناطقی بودند که پوشش اینترنتی وجود نداشت و در نقاط صفر مرزی قرار داشتند.

وی افزود: در این راستا از سه تا چهار هزار مودم توزیع شد و یکهزار و ۱۷۷ روستا و یکهزار و ۵۵۴ منطقه شهری تحت پوشش اینترنت و تلفن قرار گرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۵.۲۲ درصد دانش آموزان در شاد هرگز ثبت نام نکردند که از طریق بسته های آموزشی، مدرسه تلویزیونی، سی دی و فلش و درسنامه تحت پوشش قرار گرفتند.

منافی گفت: در یکهزار و ۱۰۰ روستا که تعداد دانش آموزان کمتری بین پنج تا ۱۰ نفر داشتند آموزش حضوری برقرار بود و حدود ۲۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم که در حالت سفید و آبی بودند از آموزش حضوری برخوردار بودند که ۱۶۰ هزار و ۷۸۰ نفر دانش آموزان استان را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار