خاطرات همسر شهید نواب صفوی از صدای پایتخت

تهران (پانا) - برنامه«مهربانو» پنجشنبه (2 بهمن)، خاطرات نیره سادات احتشام رضوی همسر شهید نواب صفوی را مرور می کند.

کد مطلب: ۱۱۵۶۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
خاطرات همسر شهید نواب صفوی از صدای پایتخت

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ برنامه «مهربانو» از رادیو تهران با بانوان موفق و کارآفرینی که با تمام توان، بزرگ ترین پروژه ها را به تنهایی و با تدبیر درست و عالی پیش برده اند، گفتگو می شود. این هفته مروری بر خاطرات نیره السادات احتشام رضوی همسر شهید بزرگوار نواب صفوی پیرامون شخصیت شهید بزرگوار نواب صفوی خواهد شد.

نیره سادات احتشام رضوی _ همسر شهید نواب صفوی به دلیل مشارکت در برنامه های فداییان اسلام ونیز همراهی با شهید در برنامه های تبلیغی وارشادی او خاطرات ناگفته دارد که می تواند در شناسایی فضا و محیط آن دوران منبع خوبی باشد. بانوی بزرگواری که او را با نام «خانم نواب» می‌شناسیم، تنها هشت سال با شهید نواب صفوی زندگی کرد؛ سه فرزند دختر از شهید به یادگار مانده است و پس از شهادت همسر با اینکه جوان بود، باز هم به افشاگری علیه جنایت‌های حکومت فاسد پهلوی ادامه داد و...

نواب صفوی که بود و چرا اعدام شد؟

"سید مجتبی میرلوحی تهرانی (۱۳۰۳-۱۳۳۴ ش) معروف به نواب صفوی روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فداییان اسلام دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت؛ وی از پیشتازان مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود.

در روز ۲۷ دی ۱۳۳۴ سیدمجتبی نواب صفوی رهبر جمعیت فدائیان اسلام و سه تن از یارانش در میدان تیر لشکر ۲ زرهی تهران به جوخه اعدام سپرده شدند و پیکرش در قبرستان وادی‌السلام قم به خاک سپرده شد. "

مخاطبان می توانند برنامه مهربانو را هر پنجشنبه ساعت 18 و 30 دقیقه دنبال کنند.

گفتنی است؛ تهیه کنندگی، اجراء، تحقیق و آیتم سازی برنامه بر عهده زرین کشاورز است.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار