معاون وزیر:

صندوق ذخیره فرهنگیان در 4 قلمرو به مدد طرح هدایت خواهد آمد

تهران (پانا) - با حضور معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل صنایع آموزشی، عضو هیئت‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیر دفتر حوزه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش و مقدم مدیرکل پشتیبانی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی نشست نحوه تهیه تجهیزات هوشمند برای معلمان و دانش‌آموزان در محل صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
صندوق ذخیره فرهنگیان در 4 قلمرو به مدد طرح هدایت خواهد آمد

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست بیان داشت: امروز فضای تعلیم‌وتربیت به دلیل شرایط کرونا به سمت آموزش‌های مجازی سوق یافته است و به نظر می‌رسد این فضا پس از کرونا هم به شکل ترکیبی استمرار خواهد یافت.

وی افزود: عدالت اجتماعی و آموزشی حکم می‌کند که نسبت به فراهم‌سازی تجهیزات هوشمند ارتباطی برای آموزش‌های مجازی همت نماییم و یک نهضت ملی برای این امر مهم شکل گیرد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه عدالت آموزشی در سه زمینه باید ظهور یابد اظهار کرد: عدالت منطقه‌ای برای جلوگیری از عدم تعادل‌های منطقه‌ای، عدالت مدرسه‌ای برای جلوگیری از شکاف بین مدارس لازم از توجه و قابل‌توجه و امروز در عصر کرونا عدالت دیجیتالی برای جلوگیری از نابرابری‌ها و شکاف‌های دیجیتالی در عرصه آموزش که اتفاقاً مهم‌ترین مظهر نابرابری است سه زمینه ظهور عدالت هستند.

حسینی با بیان انتظارات آموزش‌وپرورش از صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص طرح هدایت اظهار کرد: اولین انتظار این است که صندوق ذخیره فرهنگیان برای تهیه تبلت و تجهیزات ارتباطی دیجیتالی برای معلمان و فرزندان ایشان تسهیلات و امکانات ویژه‌ای فراهم کند.

وی گفت: دومین انتظار این است که این صندوق برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در خصوص تهیه تبلت و تجهیزات آموزشی کمک ویژه‌ای در قالب ردیف مسئولیت‌های اجتماعی از طریق شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان نظیر ماشین‌سازی اراک، پتروشیمی‌ها، بانک سرمایه، بیمه معلم، هلدینگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تمهید و تدبیر نماید.

حسینی افزود: سومین انتظار این است که اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیاردتومانی که تاکنون به شرکت صنایع آموزشی تخصیص داده است را برای افزایش گردشکار واردات و پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

جانشین وزیر در طرح هدایت تصریح کرد چهارم این موضوع مورد انتظار از صندوق ذخیره فرهنگیان این است که شرکت صنایع آموزشی ایران که مسئولیت تهیه تجهیزات هوشمند آموزشی را در قالب طرح هدایت برعهده دارد، باید این ظرفیت را به وجود آورد که از همه برندها و شرکت‌های داخلی و خارجی استفاده نمایند و همچنین امکان ایجاد خط تولید داخلی نیز توسط این شرکت فراهم آید.

شایان‌ذکر است در این نشست مهندس نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در هر چهار قلمرو قول همکاری و مساعدت کامل برای انجام این وظیفه ملی را داد.

نیکدل برای فعال‌شدن شرکت صنایع آموزشی و تخصیص مبلغی بیشتر برای خرید و تبادلات با شرکت‌های داخلی و خارجی، همچنین ایجاد خط تولید و نیز تسهیلات ویژه برای فرهنگیان و دانش‌آموزان و هم تخصیص منابع از طریق ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های وابسته به صندوق تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار