معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی ؛

توجه به تکنولوژی روز در اجرای طرح‌های عمرانی ضروری است

تبریز(پانا)-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی خواستار توجه به استفاده از یافته‌های جدید علمی و تکنولوژی روز در اجرای طرح‌های عمرانی شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه به تکنولوژی روز در اجرای طرح‌های عمرانی ضروری است

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، جواد رحمتی روز سه شنبه در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه اجرای قانون، اصلی‌ترین وظیفه مسوولان و روسای دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های عمرانی است، گفت: رعایت قوانین در مناقصه و مزایده‌ها نیز از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت دقیق مفاد شرایط پیمان و توجه به جوانب حقوقی موضوعات طرح‌های عمرانی، ادامه داد: واگذاری تمامی مناقصه‌ها به پیمانکاران بومی و بی‌توجهی به سایر متقاضیان پیمانکاری در استان، خلاف قانون است.

وی افزود: در صورت مساوی بودن شرایط پیمانکاران بومی و غیربومی، پیمانکاران بومی استان در اولویت واگذاری طرح‌های عمرانی، مزایده‌ها و مناقصه‌ها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از ارائه مطالعات تخصصی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این جلسه، گفت: حضور این مجموعه در کنار دستگاه‌های اجرایی، زمینه را برای تسریع در بهره‌برداری و همچنین ارتقای کیفیت طرح‌های عمرانی استان، میسر می سازد.

رحمتی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته‌های جدید علمی و تکنولوژی در اجرای طرح ‌های عمرانی و اقداماتی همچون آسفالت تراشی و روسازی جاده‌ای اظهار کرد: همکاری عملیاتی و بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند نقش مهمی در تحقق این مهم و صرفه جویی در اجرای طرح‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: بی‌توجهی به تغییر روش و دیدگاه‌ها و همچنین استفاده از روش‌های سنتی، تحول چندانی در بخش‌های مختلف به دنبال نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار