427 بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

زاهدان (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی، در بررسی اطرافیان نزدیک و در معرض تماس با افراد مبتلا، 427 بیمار مبتلا به کووید 19 شناسایی شد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
427 بیمار مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار کرد: طرح مدیریت و کنترل بیماری کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه امسال با مشارکت بسیج، داوطلبین مردمی و هلال احمر به شیوه محله و خانواده محور شروع شده است و تاکنون در بررسی بیش از 15 هزار نفر از اطرافیان نزدیک و در معرض تماس با بیماران در محل کار و خانواده، 427 بیمار مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند.

وی شناسایی به موقع افراد علامت دار، بررسی اطرافیان افراد مبتلا و قرنطینه خانگی آن‌ها را از اهداف مهم طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه ایران جزء 5 کشور تولید کننده تولید کیت تشخیص سریع کرونا در دنیاست و در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون 2 هزار و 800 تست تشخیص سریع کرونا انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در اجرای طرح شهید سلیمانی وقتی فرد مثبت شناسایی می شود، تیم های رهگیری به در منازل این افراد مراجعه می کنند و تمامی اطرافیان فرد مبتلا صرف نظر از اینکه علامتدار باشند یا نه را با استفاده از تست تشخیص سریع کرونا مورد بررسی قرار می دهند.

طباطبایی ادامه داد: در نقطه صفر مرزی در منطقه ریگ ملک شهرستان میرجاوه با استفاده از تست تشخیص سریع کرونا، 3 مورد مثبت در یک خانواده شناسایی شدند و در پایانه مرزی میرجاوه نیز تمامی مسافران مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: با گذشت نزدیک به 2 ماه از اجرای طرح شهید سلیمانی و با تلاش های انجام گرفته تیم های سلامت شاهد روند کاهشی موارد بیماری هستیم و امیدواریم به یاری خداوند و همت مدافعان سلامت و مشارکت هموطنان عزیز شاهد زمین گیر کردن کرونا باشیم.

طباطبایی وضعیت بیماری را شکننده برشمرد و افزود: کاهش موارد بیماری به معنی پایان کرونا نیست و نباید منجر به عادی انگاری در ارائه دهندگان خدمت و در مردم جامعه شود.

گفتنی است براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پی مشارکت مردم در اجرای دستورالعمل های بهداشتی، تعداد روزهای بدون فوت بعد از اجرای محدودیت های هوشمند کرونایی و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به 5 روز رسیده است.

در شبانه روز گذشته و بر اساس معیارهای قطعی آزمایشگاهی، ابتلاء 17 نفر دیگر از هم استانی های عزیزمان به کووید 19 به اثبات رسید و بدین ترتیب تعداد کل موارد مثبت در استان به 26 هزار و 881 نفر رسیده است.

تعداد بیماران بستری کرونا مثبت هم 34 نفر است که این آمارها در مقایسه با زمان مشابه در ماه قبل بیش از 70 تا 80 درصد کاهش را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار