خنیفر در نشست با هیات رئیسه و مدیران گروه دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اعلام کرد

تلاش برای جبران کمبود معلم تا سال 1403

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست با اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم تا سال ۱۴۰۳ مشکل کمبود معلم را به صورت کامل حل کنیم.

کد مطلب: ۱۱۵۵۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای جبران کمبود معلم تا سال 1403

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی، روز گذشته جلسه ای صمیمی با حضور حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، همراه با عسگری، احمدی و علیزاده از سازمان مرکزی با اعضای هیات ‌رئیسه دانشگاه فرهنگیان استان و مدیران گروه این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه خنیفر گفت: شهر تبریز در همه دوره ها از لحاظ آموزش و صنعت سرآمد بوده است. تبریز شهر انقلاب، شهر انقلابیون، شهر شهدا، شهر دانشمندان، شهر فلاسفه، شهر علما و بزرگانی است که هم در حوزه هم دانشگاه هم طب و هم صنعت، و هم در میدان نبرد نام های درخشانی از خود بر جای گذاشته اند.

وی ادامه داد: شهر تبریز، شهر اولین هاست. شهری که مانع خاموش شدن انقلاب مشروطه شد و نقش کلیدی در انقلاب سال ۵۷ و مدرنیزاسیون ایران داشت. تبریز دومین شهر دانشگاهی ایران بعد از تهران است. تبریز دومین قطب پزشکی ایران نیز به شمار می رود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، به بزرگان حیطه آموزشی این خطه از جمله میرزا حسن رشدیه اشاره کرد که اولین مدارس را در تبریز و مشهد بنا نمود.

خنیفر، شروع تحصیلات مدرن ابتدایی را از شهر تبریز دانست و افزود: جایگاه علمی دانشگاه تبریز در سطح کشور نیز ممتاز است. حضور فاخر و غیرتی مردم شریف آذربایجان در دفاع مقدس نقطه اوج افتخار این خطه به حساب می آید و این مایه افتخار ما است.

رئیس دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان را مولود سال ۱۳۹۰ دانست و با اشاره به تاریخچه اعزام دانشجو به خارج از کشور برای آموزش معلمی گفت: امیرکبیر دارالفنون را تاسیس کرد و مالیات ملایر را به عنوان بودجه آن جا در نظر گرفت تا هیچ وقت وابسته به جایی نباشد و تعطیل نشود. پس از دارالفنون، دارالمعلمات و دارالمعلمین نیز تاسیس شد. در دوران انقلاب و بعد از آن حدود ۴۰۰ مرکز تربیت معلم وجود داشت. با تعطیل شدن حدود ۳۰۲ مرکز شاهد فعالیت ۹۸ مرکز و پردیس در سطح کشور هستیم.

وی، گفت: در سال های گذشته تعداد دانش آموزان حدود 4 میلیون نفر افزایش داشته است. در حالی که تعداد معلمان و فارغ التحصیلان مراکز و پردیس های تربیت معلم نیاز کمیتی مورد نظر را تامین نمی کنند. اگر از سال های 90 تا 96 هر سال 15 هزار معلم تربیت شده بود اکنون مشکل کمبود معلم وجود نداشت.

خنیفر، در ادامه افزود: ما تلاش داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ مشکل کمبود معلم را به صورت کامل حل کنیم. در حال حاضر نیز 25 رشته کارشناسی و 21 رشته کارشناسی ارشد را طراحی کرده ایم. آرزومندم استان آذربایجان شرقی با توجه به پیشینه ارزشمند خود به عنوان یکی از ۱۰ قطب اصلی تربیت معلم کشور در تمام رشته ها تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار