جلسه مدیریت فوریتهای روانی- اجتماعی مدارس در منطقه ۱۷

تهران(پانا)-در شرایط پیش آمده دانش‌آموزان بیش از گذشته به خدمات مشاوره ای نیازمند هستند، تا بدین طریق آرامش روحی و روانی لازم را جهت سپری کردن این ایام سخت کسب کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیریت فوریتهای روانی- اجتماعی مدارس در منطقه ۱۷

اولین جلسه مدیریت فوریت های روانی- اجتماعی مدارس منطقه ۱۷، با رویکرد مداخله سریع، به موقع و موثر با حضور طاهره پورمحمود،معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، مریم فلاحتی، کارشناس مشاوره و مدیران مدارس متوسطه دوره اول پسرانه به میزبانی مدرسه شهید اشرفی اصفهانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
پورمحمود در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، از تلاش‌های جهادگونه تمامی همکاران مدارس در دوران شیوع کرونا، گفت: در شرایط پیش آمده دانش‌آموزان بیش از گذشته به خدمات همکاران پرتلاش مشاور
نیازمند می باشند، تا بدین طریق آرامش روحی و روانی لازم را جهت سپری کردن این ایام سخت کسب کنند.
پورمحمود در ادامه گفت: در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان، شیوه نامه مدیریت برنامه فوریت های روانی- اجتماعی از طرف وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است. در حال حاضر با عنایت به اهمیت ویژه این موضوع، یکی از اولویت های کلان و راهبردی معاونت پرورشی و تربیت بدنی در مناطق شده است .
لذا مدیران محترم مدارس نیز باید این طرح را در اولویت قرار داده و جهت اجرا کردن آن برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.
وی سپس با اشاره به اهمیت آزمون های غربالگری سلامت روان دانش آموزان گفت: جهت آگاهی از وضعیت روانی دانش‌آموزان لازم است اطلاع رسانی و ترغیب دانش آموزان به شرکت در این آزمون ها به صورت گسترده انجام پذیرد و پس از دریافت نتایج، آنها را مورد تحلیل قرار دهیم. دراین راستا باید برنامه‌ریزی‌های لازم توسط واحد مشاوره در مدارس بر اساس این نیازها و وضعیت روحی- روانی دانش آموزان انجام شود. در انجام این برنامه اولویت بر پیشگیری از ایجاد شرایط بحرانی است .
پورمحمود در پایان سخنان خود را با اشاره به طرح های مختلف کارشناسی مشاوره گفت: آنچه امروز حائز اهمیت است با روش های مختلف باید با دانش آموزان ارتباط گرفته شود. آگاهی از وضعیت تحصیلی آنها، نشان و راهنمای خوبی جهت کسب اطلاع از وضعیت روحی روانی دانش آموزان است.
در ادامه جلسه کارشناسی مشاوره مطالب خود را در رابطه با برنامه های این کارشناسی و شیوه نامه مدیریت برنامه فوریتهای روانی اجتماعی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار