کاظمی در آیین افتتاحیه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم عنوان کرد؛

طراحی اپلیکیشن حفظ قرآن برای دسترسی به منابع و روش‌های قرآنی

بهترین مسیر برای ورود به دروازه آشنایی با قرآن حفظ قرآن است/در کنار حفظ قرآن باید تلفیقی از آموزه‌های هنری را وارد کنیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بهترین مسیر برای ورود به دروازه آشنایی با قرآن و بهترین ابزار برای زندگی کردن به ویژه برای دانش‌‌آموزان را حفظ قرآن دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
طراحی اپلیکیشن حفظ قرآن برای دسترسی به منابع و روش‌های قرآنی

علیرضا کاظمی در آیین افتتاحیه پایگاه مجازی حفظ قرآن کریم که به صورت زنده از از شبکه شاد و حرم مطهر رضوی پخش شد خطاب به دانش‌آموزان و همکاران با بیان اینکه قرآن و اولیا ما را به پیوند با قرآن توصیه کرده اند اظهار کرد: پیوند با قرآن و تلاوت قرآن در تمام ابعاد راه رستگاری و سعادت ما است اولیا توصیه کرده اند که بارزترین مصداق، ذکر قرآن است و بالاترین نوع ذکر به واسطه قرآن، نماز خواهد بود.

کاظمی با اشاره به اینکه آنچه نماز را به یک جایگاه متولی تبدیل کرده محتوای تعالی قرآن و ارکان نماز است افزود: بهترین مسیر برای ورود به دروازه آشنایی با قرآن و بهترین ابزار برای زندگی کردن به ویژه برای دانش‌‌آموزان حفظ قرآن است.

به گزارش پانا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر اهمیت کار حفظ قرآن تاکید کرد ادامه داد: دروازه تفکر و آشنایی با مفاهیم قرآن اهمیت دارد لذا درباره حفظ قرآن کارهای خوبی انجام شده و اپلیکیشن حفظ قرآن برای دسترسی به منابع و روش‌های قرآنی طراحی شده است.

وی بیان کرد: باید در حوزه برنامه ریزی، نرم افزاری و سخت افزاری کاری کنیم که تقاضای اجتماعی را در این باره بالا ببریم لذا 2 استراتژی مهم را باید در حوزه حفظ درنظر بگیریم؛ تنوع بخشی به بحث حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن با روش‌های مختلف یکی از این استراتژی‌هاست همچنین برای افزایش جذابیت استفاده از ظرفیت هنر و قالب‌های هنری ضروری است.

کاظمی افزود: در کنار حفظ قرآن باید تلفیقی از آموزه‌های هنری را وارد کنیم تا جذابیت ایجاد شود اکنون نیز با فضای مجازی قابلیت‌ها افزایش پیدا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اثربخشی و اثرسنجی از برنامه‌ها در حوزه کارآمدی نیز اهمیت دارد که باید در دستور کار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار