برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج با همکاری مدارس غیر دولتی محراب ، در منطقه 14

تهران (پانا) -شکری، مسئول مسابقات شطرنج منطقه معتقد است هدف از برگزاری مسابقات شطرنج، ارتقاء فعالیت های جمعی و اجتماعی دانش آموزان ایام قرنطینه است.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج با همکاری مدارس غیر دولتی محراب ، در منطقه 14

شکری؛ مسئول مسابقات شطرنج منطقه در گفتگو با پانا گفت: این مسابقات با همکاری مجموعه مدارس غیر دولتی محراب در دو مرحله و در سطح مدارس برگزار می شود و هدف از برگزاری مسابقات شطرنج، ارتقاء فعالیت های جمعی و اجتماعی دانش آموزان ایام قرنطینه است.

وی گفت: این مسابقات به صورت گسترده در دو گروه مختلف سنی پسران و دختران در سطح ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می شود. همچنین خاطر نشان کرد که مسابقات شطرنج، آنلاین و به صورت رقابت گروهی در سایت Lichess برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله مقدماتی مسابقات، شرکت کنندگان در یک گروه قرار می گیرند و به صورت تصادفی در ۳ ساعت با یکدیگر مسابقه می دهند. سپس با احتساب امتیاز ها، افراد برتر وارد مرحله حذفی می شوند.

وی در ادامه گفت: در مرحله حذفی باید برای بالابردن امنیت مسابقات، از برنامه (Adobe connect) استفاده کنیم و به صورت ویدیویی، دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار دهیم.در این مرحله قابلیت پخش زنده وجود دارد و علاقه مندان می توانند با وارد شدن در لینک، شرکت کنندگان را تماشا کنند.
در پایان گفت: نحوه اطلاع رسانی این مسابقات توسط لینکی که به مدارس ابلاغ شده است در پیام رسان بله انجام می گیرد و مهلت ثبت نام آن نهایتا تا ۱۵ بهمن است. امید است که این گونه مسابقات، پر رونق تر برگزار شود و مورد استقبال چشم گیر دانش آموزان قرار گیرد.

*عطیه چوپانی، خبرنگار دانش آموز منطقه 14

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار