مدیردانش آموزی استان خبرداد:

استان کردستان در المپیاد نانو در چند سال پیاپی رتبه اول کشوری را کسب کرده است

سنندج(پانا) - مدیر باشگاه نانو کشور در آئین تجلیل از دانش آموزان افتخارآفرین در المپیاد ها و جشنواره ها که در سنندج برگزارشد؛ گفت : کسب رتبه اول کشوری کردستان در المپیاد نانو در چند سال پیاپی و درخشش دانش آموزان استان قابل تقدیر است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
استان کردستان در المپیاد نانو در چند سال پیاپی رتبه اول کشوری را کسب کرده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، زارعی مدیر باشگاه نانوی کشور ظهر دیروز در آئین تجلیل از دانش آموزان افتخارآفرین در المپیاد ها و جشنواره ها که در سالن آمفی تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزارشد؛ با بیان اینکه استان کردستان در چهار اخیر در المپیاد نانو با کسب مقام های برتر کشوری خوش درخشیده است؛ گفت: استان های چون هرمزگان، بوشهر، فارس و... به صورت مقطعی توانسته اند رتبه های خوبی کسب کنند ولی موفقیت های استان کردستان پیاپی بوده و قابل تقدیر است .

وی موفقیت چشمگیر استان در عرصه نانو را تبریک گفت و بر روند توسعه و ترویج بحث نانو در مدارس تاکید کرد .

زارعی از شرکت حدود سه هزار و 500 نفر از دانش آموزان استان در المپیاد نانو خبر داد و گفت: حدود یک سوم دانش آموزان کشور شرکت کننده در المپیاد نانو دانش آموزان کردستانی هستند.

وی ادامه داد: 120 نفر از این تعداد به مرحله دوم المپیاد نانو راه یافتند و در نهایت تعداد 13 نفر از این افراد به عنوان دانش برگزیده استان به مرحله نهایی این المپیاد راه پیدا کردند.

زارعی ترویج نانو به صورت صحیح و هدایت دانش آموزان و موفقیت آنان در این عرصه را هدف اصلی برگزاری المپیاد نانو در سطح کشور عنوان کرد و گفت: مسئولین آموزش و پرورش باید در این زمینه همکاری و همراهی داشته باشند.

وی تاکید کرد: موضوع نانو باید مرتبط با صنایع باشد که دانش آموزان را حمایت کند و پژوهش ها تبدیل به محصولات واقعی شوند.

زارعی در ادامه به برنامه های حوزه نانو پرداخت و برگزاری دوره های ضمن خدمت برای دبیران با هدف توسعه کادر اجرایی را یکی از مهم ترین این برنامه ها عنوان کرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر دبیرانی مسلط به نانو در سطح کشور داریم و می توانیم تعداد آن ها را افزایش دهیم؛ گفت: هرچه دبیران توانمند در این زمینه بیشتر باشد بر میزان آگاهی دانش آموزان از علم نانو تاثیر گذار خواهد بود.

زارعی برگزاری مسابقه ملی توانمند را یکی دیگر از برنامه های اجرایی این حوزه دانست گفت: در حال حاضر مشغول ثبت نام دانش آموزان در این مسابقه هستیم و دانش آموزان استان کردستان نیز در این عرصه خوش بدرخشند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به امکانات موجود استان کردستان در عرصه نانو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 5 آزمایشگاه تخصصی فناوری نانو در استان داریم که فعال هستند و با ما در ارتباط هستند.

وی در پایان ابراز امیدورای کرد با استقبال دانش آموزان از موضوع نانو و روی آوردن آنها به به این صنعت شاهد شکوفایی استان کردستان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار