مدیردانش آموزی استان خبرداد:

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نحوه بازگشایی مدارس از اول بهمن 99 را تشریح کرد

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز کردستان ، نحوه بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس های حضوری دانش آموزان از اول بهمن ماه 99 را تشریح کرد .

کد مطلب: ۱۱۵۴۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نحوه بازگشایی مدارس از اول بهمن 99 را تشریح کرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، رشید قربانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار واحد خبر صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: در اجرای مصوبات پنجاه و دومین نشست ستاد ملی کرونا و شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش ، در خصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی ، دروس هنرستانها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموزان، کلاس ها و مدارس مذکور از اول بهمن ماه 1399 با رعایت موارد ابلاغی بازگشایی می شوند .

وی افزود : بر این اساس آموزش دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضوری خواهد بود .

قربانی در ادامه گفت: آموزش دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر ( بر اساس آمار ثبت نامی در سناد ) در وضعیت آبی حضوری خواهد بود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: کلاس های درس هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی حضوری می باشد .

وی افزود : تعداد دانش آموزان در کلاس های درس حضوری حداکثر 10 می باشد .

وی هم چنین گفت: مدیران مدارس موظف هستند از هم اکنون نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آوردند و ضمن تمهید مقدمات ، زمان و نحوه حضور دانش آموزان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به خانواده ها و اولیای دانش آموزان اطلاع رسانی نمایند .

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغی در مدارس الزامی است و مسئولیت مدیریت و نظارت بر اجرای دستور العمل بهداشتی بر عهده مدیر و کادر اداری و اجرایی مدارس است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به نحوه حضور عوامل اجرایی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حضور کاردر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور ، همانند سایر کارکنان دولت خواهد بود .

وی در پایان گفت: آموزش سایر دانش آموزان نیز به روال قبل به صورت غیر حضوری می باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار